5:29 1403/02/15
عضو مجلس خبرگان رهبری:

امام خمینی (ره) جریان مقاومت را به ما آموخت

صافی نیوز / دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) گفت: امام خمینی(ره) جریان مقاومت را به ما آموخت.
رضا رمضانی گیلانی

به گزارش صافی، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی گیلانی در حاشیه مراسم رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی که در اردوگاه حضرت امام خمینی (ره) در لواسانات تهران و از طرف دانشگاه بین المللی اهل بیت برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ٢۵ ملیت در این جا حضور دارند و داریم این دانشجویان و جوانان را با این مفاهیم آموزش می دهیم تا با نگاه جامع امام آشنا شوند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: این ادبیات و این گفتمانی که می تواند در تمدن سازی بشری نقش ایفا کند در تمدن سازی که گفتمان دیالوگ و گفتمان هم‌گرایی و هم زیستی مسالمت آمیز همه این ها جایگاه فاخری می تواند داشته باشد.

وی تصریح کرد: امام همان الگویی است که نه فقط برای یک ملیت بلکه برای ملل عالم قرار داده شده امروز باید این الگو را به جامعه بشری معرفی کنیم، در این راستا امروز جلسه ای به نام امام در این دانشگاه و در این فضای اردویی قرار داده که آموزش‌های لازم را می بینند و امام را بهتر می شناسند و با جایگاه شخثصیت و معنویت امام و بعد رهبری سیاسی و دینی امام آشنایی پیدا می کنند.

حجت الاسلام رمضانی گیلانی بیان کرد:اگر این ادبیات به درستی در نسل جوان ما تعلیم داده شود می توانیم شخصیت امام و امروز ه امام خامنه ای که همین ادبیات را دنبال می کنند به جامعه بشری و نسل جوان ما معرفی کنیم.

وی عنوان کرد: یکی از تاکیداتی که امام و رهبری به نسل جوان دارند این است که به خود بپردازند و خود را باور کنند و به توانمندی خود به صورت جدی توجه داشته باشند و دانش روز را بیاموزندچرا که علم باید پیشرفت کند و در کنار آن اخلاق و معنویت و توجه به عدالت و مبارزه با فساد باشد و سعی کنند سبک زندگی کرامت محور باشد که همه ابعاد زندگی انسان را مورد توجه قرار بدهد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) خاطرنشان کرد: امیدواریم توفیق داشته باشیم که بتوانیم این ادبیات فاخر را بفهمیم و جامعه بشری که تشنه آن هستند را آموزش دهیم.

وی گفت:امام دارای یک ادبیات جامع است وقتی شخصیت امام یک چنین تاثیری را توانسته در جامعه بین الملل بگذارد زمانی تقابل بین جوامع بشری بلوک ضرق و غرب بوده است هر کدام دارای سهم خواهی با ایده های خاص بوده اند.

حجت الاسلام رمضانی گیلانی افزود:اما امروزه بلوک شرق که به زباله دان تاریخ پیوست و ان ادبیات کنار زده شد امروز آن که توانسته در مقابل جریان استبکار بایستد اسلام بوده است اسلام اجتماعی با آن معنای جامع و دقیق بوده است.

وی بیان کرد:معنایش این است که امام یک ادبیات جامعی را از دین به ما آموزش داده اند نه فقط ان بعد رحمانی دین که باید بعد رحمانی دین باید به کل جامعه بشری و تک تک افراد سرایت کند.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد:اما آنهایی که فزون خواه و خوکامه و اهل زر و زور و دنبال ایجاد تبعیض و دنبال فساد و دنبال زورگویی هستند.آنهایی که دنبال نظام سلطه هستند؛ عقل حکم می کند در مقابل آنها ایستادگی کنیم.

وی اظهار داشت:امام این جریان مقاومت را به ما آموخت لذا ایشان فرمودند من در عمرم از احدی نترسیدم و به وظیفه الهی اش عمل کردند و همین ادبیات اسلام رحمانی در کنار مقاومت ذیل مقاومت توانسته امروز در مقابل نظام سلطه ایستادگی کنند و این ادبیات در این همایش ها مورد بحث قرار می گیرد و نسل ما با این ادبیات جامع آشنا می شوند که انسان می تواند در همه ابعاد خود را ظاهر کند و در مقابل هر خودکامه ای بایستد.

حجت الاسلام رمضانی گیلانی بیان کرد:چون جریان صهیونیست با آن پروتکل که تعریف کردند یک جریان ذیل نظام سلطه است قطعا ادبیات امام می تواند در برابر این جریانات انحرافی مقاومت کند و آنهایی که در صدد توسعه نظام سلطه هستند مجموعه ادبیاتی که در فلسفه سیاسی امام که تاکید داشتند جریان فلسطین و جهان اسلام میدانستند.

وی تصریح کرد:ایشان جریان فلسطین را مربوط به یک منطقه نمی دانستند و آن اتفاقاتی که به وجود می آمد و آن نقض حقوق بشری که صهیونیست ها در سازمان ملل می دیدیم که ان اتفاقاتی که در ان جا افتاد برخلاف شان انسان و عقل و برخلاف فطرت و برخلاف حقوق اولیه انسان ها بود.

عضو خبرگان رهبری گفت: اینکه کودکان و زنان بی دفاع شهید می شوند ادبیات امام این بود باید در برابر همه این جریانات ظلم و ستم ایستادگی کرد.

انتهای پیام/

میثم پاشنگ
میثم پاشنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}