امروز هیچ سامانه ای در پدافند هوایی ارتش غیربومی نیست

صافی نیوز / فرمانده نیروی پدافندی ارتش: امروز هیچ سامانه ای در پدافند هوایی ارتش غیربومی نیست

به گزارش صافی، علیرضا صباحی‌فرد شب گذشته در چهارمین آیین گرامیداشت ۵۶۵ شهید ارتش در استان قم که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار (علیهم‌السلام) برگزار شد، عنوان کرد: آنگاه که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، دشمنان انقلاب و استکبار به این دلیل که تصور می‌کردند ارتشی در کشور باقی نمانده که بتواند از کشور دفاع کنند، ۸ سال جنگ را بر ما تحمیل کردند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان تصور می‌کردند که تجهیزات باقی مانده ارتش از زمان دوره طاغوت وابسته به کشورهای خارجی است و ایرانی‌ها بعد از انقلاب اسلامی امکان استفاده از این ابزارها را ندارند، افزود: به همت ارتشی‌ها و نیروهای مسلح کشور این تجهیزات با هوش جوانان ایرانی علیه آنان در جنگ استفاده شد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش بیان کرد: ۶۰۰ بیان از سوی مقام معظم رهبری در خصوص پدافند هوایی وجود دارند و این امر نشان‌دهنده اهمیت کار در این بخش است.

وی ادامه داد: اگر دشمنان می‌توانستند به آسمان ایران تجاوز و تعدی کنند، تاکنون این کار را انجام می‌دادند اما اگر نتوانستند دست به این اقدام بزنند به دلیل توان بالای بازدارنده پدافند هوایی ارتش است.

صباحی فرد تاکید کرد: امروز هیچ سامانه‌ای در پدافند هوایی ارتش غیر بومی نیست و در زمینه ساخت تجهیزات پدافندی و راداری هیچ مشکلی نداریم و گره‌ی در این بخش وجود ندارد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری رزمایش پهپادی ارتش در روزهای گذشته در کشور، ابراز کرد: دشمنان فکر نمی‌کردند نیروی بازدارندگی ما به مرحله‌ای برسد که اجازه ورود هیچ متجاوزی از هیچ مسیری را به آنان ندهیم؛ اگر پرنده‌ای از دشمن قصد تجاوز به مرزهای کشور داشته باشد با پاسخ کوبنده پدافند هوایی ارتش مواجه می‌شوند و ما بارها به قلب سیاه دشمن فراتر از آسمان ایران اسلامی حمله کردیم و دشمنان بر این امر واقف هستند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش، پهپادهای ارتش جمهوری اسلامی را مسلح و آماده فعالیت با سرعت‌های مورد نیاز دانست و اضافه کرد: رادارهایی با برد ۳ هزار کیلومتر داریم و همچنین برد سامانه‌های درگیری ما به بالای ۳۰۰ کیلومتر رسیده است.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه نیروی پدافند هوایی ارتش این اطمینان را به ملت بزرگ ایران می‌دهد که تا آخرین قطره خون در دفاع از آرمان‌ها امام و شهدا در صحنه حضور دارد، خاطر نشان کرد: دشمن نباید دچار اشتباه محاسباتی شود و گرچه احتمال بسیار ضعیف دارد که به نحوی وارد کشور شود اما خروج آنان دیگر دست خودشان نیست.

انتهای پیام/