در گفتگویی عنوان شد؛

امسال مردم آذربایجان غربی ۵۰ میلیارد تومان زکات می دهند

صافی نیوز - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) آذربایجان غربی گفت: پیش بینی می شود امسال ۵۰ میلیارد تومان زکات در استان جمع آوری شود.

عزیز سهندی در گفتگویی با بیان اینکه تاکنون مردم استان بیش از ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات در استان پرداخت کرده اند افزود: شورای زکات استان برای افزایش این رقم به ۵۰ میلیارد تومان برنامه‌ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی پرداخت زکات باید از سال‌ها قبل آغاز می‌شد و از این‌رو با تکیه بر کارهای فرهنگی و تبلیغی باید رشد پرداخت زکات توسط مردم را افزایش دهیم ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها باید کمیته امداد را در مسیر جمع‌آوری زکات یاری کنند، درحالی‌که گاهی احساس می‌کنیم که کمیته امداد به‌عنوان دبیرخانه در این ‌میدان تنها مانده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: مطالبه‌گری در زمینه زکات باید از تمامی دستگاه‌های مرتبط به‌صورت جدی پیگیری شود، کلیه رقم‌های جمع‌شده از پرداخت زکات صرف روستاهای محروم و حاشیه شهر در راستای زدودن فقر و محرومیت خواهد شد.
سهندی اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۲۶ هزار و ۴۰۰ مودی زکات در آذربایجان‌ غربی شناسایی شده است که ۱۰ درصد از کل خیران استان را شامل می‌شود.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌ غربی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی دبیرخانه شورای زکات افزایش مودیان زکات استان به ۳۰ هزار خیر تا پایان سال جاری است گفت: کمیته امداد طبق ماده ۶۹ قانون زکات صرفا مسوولیت دبیرخانه شورای زکات را به عهده داشتی و ریالی  از زکات جمع‌آوری شده به حساب این نهاد واریز نمی‌شود.
سهندی بیان کرد: امسال ۹۸ درصد هزینه کرد زکات جمع‌آوری شده در راستای کمک به فقرا بوده و صرفا ۲ درصد به پروژه‌های عام‌المنفعه  اختصاص یافته در حالی که سال گذشته سهم فقرا از زکات جمع‌آوری شده ۹۲ درصد بوده است.
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی با اشاره به اهتمام در تشکیل شوراهای زکات روستایی، عنوان کرد: ۲ هزار روستای مشمول زکات در آذربایجان‌غربی شناسایی شده که در حال حاضر یک‌هزار و۷۰ روستا دارای شورای زکات روستایی بوده و تا پایان سال آینده در تمامی روستاهای مشمول زکات، شورای روستایی تشکیل خواهد شد.
سهندی در همایش زکات با تأکید بر پیشرفت‌های جامعه اسلامی توسط فریضه زکات عنوان کرد: اگر ما در زمینه اعمال خیر پیشرفتی داشته‌ایم، به برکت وحدت و مردم معتقد و با ایمان ما در پرداخت زکات بوده است.

انتهای خبر/