انتخابات؛ یک روز، با اثری چند ساله

صافی نیوز / متن پیش رو توسط کاربران ارسال شده و انتشار آن به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست.

اخیراً آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار تصویری با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در یکسالگی مجلس یازدهم بیانات مهمی ایراد فرمودند. بیانات رهبری حول مشارکت حداکثری در انتخابات نشان داد که ایشان نیز نسبت به این امر مهم دغدغه خاطر دارند.

ایشان فرمودند: « به مردم عزیز مان عرض می‌کنم ملت عزیز ایران، انتخابات در یک روز انجام می‌گیرد اما اثر آن در چند سال باقی می‌ماند، در انتخابات شرکت کنید».

تاکید مقام رهبری بر مشارکت مردم در انتخابات ناظر بر شیطنت هایی است که از سوی برخی شکست خوردگان سیاسی صورت می گیرد؛ با این استدلال که چون رقابتی در انتخابات نیست پس مشارکت در انتخابات نیز مفید فایده نخواهد بود!

برخی از مسئولان سامانه اصلاحات! نیز بر این عقیده اند که حضور فلان شخص و فلان چهره، می تواند باعث افزایش مشارکت شود و اگر نباشند مردم انگیزه حضور در انتخابات نخواهند داشت!. آن دیگری نیز مدعی می شود که چون احراز صلاحیت نشدم پس در انتخابات هم شرکت نمی کنم!

پنداری شرکت در انتخابات نظام به شرط چاقوست!باید اذعان کرد که برای برخی از طرفداران اصولگرایی نیز عدم شرکت جبهه اصلاحات در انتخابات شاید خبر دل شادکنی باشد اما وقتی از منظر مصالح کشور و از یک نظام سیاسی صحبت می کنیم، مشارکت حداکثری در هر انتخاباتی از مهم ترین مولفه هاست.

حال، علاوه بر شیطنت های داخلی مبنی بر تشویق مردم برای عدم مشارکت در انتخابات، منافقین نیز که خود را بدیلی برای جمهوری اسلامی می دانند، از مدتها پیش در شبکه های اجتماعی به منظومه فکری و ذهنی مردم ما به ویژه نسل جوان در داخل کشور فراخوان به «نه به انتخابات»، «تحریم نمایش انتخابات» و … داده اند تا بذر ناامیدی را در میان مردم بکارند. و یا به نظرسنجی های جعلی در شبکه های اجتماعی متوسل می شوند تا چنین القاء کنند که بخش عظیمی از جامعه با صندوق های رأی قهر هستند پس، انتخابات تاثیری در زندگی آنها ندارد.

شاید بخشی از این ادعاها ناظر بر واقعیت های موجود در جامعه باشد و رسانه های مختلف نیز آنها را بصورت نظرسنجی های میدانی منعکس کنند اما تفاوت این نظرسنجی ها با کاری که مجاهدین انجام می دهند در این است که گروهک رجوی از این گزاره می خواهد نتیجه بگیرد که پس کالبد جامعه خواهان براندازی نظام است و در صورت براندازی نظام، آنها شانس اول رسیدن به قدرت هستند!

متاسفانه به این واقعیت نیز باید اذعان کرد که روحیه فشل و نفوذ زده برخی از احزاب و گروه های سیاسی باعث شده تا با کم کاری خود، شور و حال انتخاباتی آنطور که باید در جامعه به چشم نخورد. لذا برای این که کم کاری خودشان را توجیه پذیر کنند، انگشت اتهام را به سوی شورای نگهبان نشانه می روند.

علی ایحال، زمانی با مشارکت حداکثری و انتخابات پرشور روبرو خواهیم شد که مجموعه های اجرایی، ‌نظارتی و تبلیغاتی در چارچوب قانون به وظایف خودشان عمل کنند.

انتهای پیام/