انتخابات از منظر پدافند غیرعامل

صافی نیوز / متن پیش رو توسط کاربران ارسال شده و انتشار آن به معنای تایید تمام یا بخشی از آن نیست.

غلامرضا جلالی در همایش بصیرتی تحلیل فرصت ها و تهدیدات فضای مجازی در انتخابات از منظر پدافند غیرعامل در دانشکده شهید محلاتی قم با اشاره به اینکه ما به عنوان پدافند غیرعامل هیچ ورود مصداقی به انتخابات نداریم، ادامه داد: با این حال در یک نگاه کلان و راهبردی انتخابات از منظر پدافند غیرعامل دارای اهمیت فوق العاده است.

بی شک که چنین دیدگاهی به انتخابات ۱۴۰۰ یک نگاه راهبردی است چرا که کشورمان در سال های اخیر با فشار حداکثری دشمنان نظام مواجه بوده است. انتخابات در نظام جمهوری اسلامی، مصداق عینی مردم سالاری دینی است و همین باعث گردیده که انتخابات ۱۴۰۰ به هدف مسلم دشمنان نظام تبدیل شود.

ممکن است کم و کاستی هایی در هر یک از انتخابات در گذشته و حال بوده باشد و در آینده نیز قطعاً بی اشکال نخواهد بود اما رویکرد و سوء استفاده دشمنان از این کم و کاستی ها گاه بسیار هزینه بر است. انتخابات ۸۸ مصداق عینی این مدعی است که فضای مجازی با ریختن بنزین بر آن، به فتنه ای دامن زد که آثار و تبعات آن هنوز هم در جامعه مشهود است. فضای مجازی درگاهی است بی در و پیکر که هر کس می تواند به آن ورود کند و برداشت خودش را از آن داشته باشد.

رهبر انقلاب اسلامی روز ۶ خرداد ماه در دیدار تصویری با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با اشاره به تبلیغات دشمنان نظام که عمدتاً از طریق فضای مجازی القاء می شود، فرمودند: «در این ۴۲ سال دستور کار تبلیغاتی دشمنان این‌گونه بوده که قبل از انتخابات می‌گویند مردم شرکت نخواهند کرد، بعد از شرکت مردم در انتخابات می‌گویند انتخابات مهندسی شده بوده و در مورد فرد انتخاب شده به‌عنوان رئیس‌جمهور هم می‌گویند او اختیاری ندارد».

چنانچه به همین فضای مجازی که به تعبیر مقام رهبری «ول شده» نگاه کنیم، خواهیم دید که تنها رد پای نشان داری که به چشم می خورد رد پای منافقین است. امروزه اگر نگاهی به قلم زنان و تولید محتوا کنندگان فارسی زبان در فضای مجازی بیندازیم خواهیم دید که منافقین حضور بسیار پررنگی در فضای مجازی علیه نظام جمهوری اسلامی داشته و چندین مدار کیفی از سایر گروه ها در جایگاه بالاتری قرار می گیرند. لذا تاکیدات سردار جلالی  رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در خصوص فضای مجازی و فضای سایبری، مبین اهمیت همین تهدیدات است؛ در حالی که برخی نگران رخنه دشمن از مرزهای کشور هستند!.

متولیان هدایت و فرماندهی فضای مجازی بایستی نسبت به این تهدیدات بویژه در آستانه انتخابات پیش رو ورود مسئولانه و جدی تری داشته باشند. این شاخص بایستی همیشه مد نظر باشد که منافقین ـ دشمنی که ۴۰سال است به زبان اشهدش می‌گوید هیچ چیز نمی‌خواهد جز براندازی نظام جمهوری اسلامی ـ قرارگاه و اسباب کار چنین توطئه هایی را از پیش مهیا کرده اند و تلاش می کنند در فضای مجازی با پروپاگاندا، بر روی مطالبات جامعه موج‌سواری کرده و با تزریق حس ماجراجویی، جوانان را تشویق به تهیه سلاح و ایجاد اغتشاش و براندازی بکنند.

لذا؛ به مصداق «المؤمنْ کیّس» وظیفه داریم که در جبهه فضای مجازی نیز با اقتدار انقلابی وارد شویم تا توطئه های دشمن را به خودش برگردانیم.

انتهای پیام/