6:54 1403/02/14
آيت‌الله مکارم:

انتظار داريم در اقتصاد و سفره مردم تحول ايجاد شود

صافی نیوز / آيت‌الله ناصر مکارم شيرازي از مراجع تقليد گفت: امنيت در کشور ما خوب است و در مجموع ناامني نداريم اما راجع به مسائل اقتصادي همچنان نگران هستيم و معتقديم توفيق دولت سيزدهم و رئيس جمهوري در گرو حل مسائل و معضلات اقتصادي است.
ناصر مکارم شیرازی

به گزارش صافی به نقل از برنا، وي روز پنجشنبه در ديدار وزير اطلاعات اضافه کرد: انتظار داريم تحولي در عرصه اقتصادي و سفره مردم ايجاد شود که البته هنوز آثارش نمايان نيست.

وي ادامه داد: براي اين که مشکلات اقتصادي حل شود بايد جلوي افراد فاسد و مفسد گرفته شود، سه گروه هستند که کار اقتصاد مملکت را خراب مي کنند، گروهي همان افراد قاچاقچي هستند که از طريق قاچاق اجناس و کالا و بعضا زد و بند با برخي از مسئولان، کار خود را به پيش مي برند.

اين مرجع تقليد افزود: دسته ديگر رانت خواران اند که اجازه نمي دهند اقتصاد کشور سامان پيدا کند؛ آنان از دولت تسهيلات بسيار خوبي مي گيرند و بعد هم به تعهدات خود عمل نمي کنند؛ همان کالا و اجناسي که با قيمت پايين خريده بودند را با قيمت بالا در بازار به فروش مي رسانند؛ اين که چطور مي شود جلوي شان را گرفت خود جاي بحث است.

آيت الله مکارم شيرازي گفت: برخي از تجار و کسبه بي انصاف دسته سومي هستند که اجازه نمي دهند آرامش به بازار و سفره مردم باز گردد؛ اين دسته به وقت گراني اجناس، کالاها را گران مي فروشند اما وقتي به هر دليل کالاها و اجناس ارزان شود، حاضر نيستند به قيمت ارزان بفروشند، واقعا اينها خود اسباب فساد در بازار هستند و بايد در اين خصوص فکري کرد.

وي بر لزوم توجه به علل به جاي پرداختن به معلول در ساماندهي و حل مسائل اقتصادي تاکيد کرد و افزود: اگر تنها بياييم به همين مجازات اقتصادي اکتفا کنيم، مغازه ها را ببنديم و جريمه کنيم، با اين امور، مشکل اقتصادي حل نمي شود، ريشه‌ها را بايد درست کرد.

به گفته اين مرجع تقليد، بايد با شجاعت روابط افراد فاسد و مفسد را قطع کرد و در مقابل آنها ايستاد، در اين صورت است که مسائل اقتصادي تحول و سامان پيدا مي کند، و مردم هم نتيجه اقدامات و عملکرد دولت را خواهند ديد.

وي در بخش ديگري از سخنان خود خواستار توجه بيشتر رسانه ملي و ديگر رسانه ها به مسائل و مشکلات اقتصادي شد و تاکيد کردد: به طور حتم کرونا مساله مهمي است اما نبايد با پيش کشيدن کرونا مسائل اقتصادي را فراموش کنيم.

آيت الله مکارم شيرازي همچنين مراقبت نسبت به نفوذ، بويژه در شهر مقدس قم را موضوع مهمي دانست و بيان کرد:خطر نفوذ در قم به ويژه با توجه به مرکزيت حوزه هاي علميه، بيش از ديگر شهرهاست؛ دولت هاي خارجي براي نفوذ در دستگاه علما و دانشمندان و مراجع نقشه هاي مهمي دارند؛ در اين خصوص واقعا بايد هوشيار بود و در اين زمينه وزارت اطلاعات بايد به خوبي نقش آفريني کند.

وي در پايان ضمن دعا براي موفقيت دولتمردان و رئيس جمهوري اظهار داشت: با برنامه ريزي، شجاعت، تلاش مسئولان و همراهي مردم مشکلات حل شود. مسائل خارجي بوده و هست، اگر ما مشکلات داخلي را حل کنيم دشمنان خارجي نمي توانند ضربه بزنند، کما اينکه تا بحال هم نتوانسته اند. شما اشراف خوبي نسبت به مسائل اين حوزه داشته و داريد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}