9:17 1403/02/12

انتقاد رئیس دیوان عالی کشور از قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

صافی نیوز/ هرکسی در هر صنفی اعم از وکیل، پزشک، کارشناس و سردفتر باید براساس ضوابط و قواعد سر کار قرار گیرد. هدف از ایجاد فضای کسب و کار این است افرادی که واجد شرایط هستند از این کرسی استفاده کنند.
محمدجعفر منتظری

به گزارش صافی، حجت الاسلام والمسلمین منتظری درخصوص قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار اظهار داشت: متاسفانه ما گرفتار افراط و تفریط می‌شویم؛ از یک طرف آنقدر عرصه را تنگ می‌کنیم که هیچکس نتواند وارد شود از یک طرف آنقدر باز می گذاریم تا ظرفیت‌ها یکباره افزایش پیدا کند.

رئیس دیوان عالي کشور افزود: نکته حائز اهمیت این است که افزایش‌ صدور مجوزها باید منطقی باشد. برای مثال یک شهر ۲۵۰ هزار نفری نباید ۲۱۰ دفتر اسناد رسمی داشته باشد چون درنهایت سردفتر مجبور می‌شود به دلیل هزینه‌های بالای اجاره دفتر، حقوق کارمندان، هزینه‌های جاری،  دفترش را تعطیل کند. این موضوع باید مدیریت شود حتی اگر نیاز است شما لایحه‌ای بدهید که مراجعات‌تان چقدر است و قانون را اصلاح کنید تا به مشکل برنخورید.

در ادامه، رئیس دیوانعالی کشور انتقاداتی را نسبت به کاهش صلاحیت های علمی در نتیجه تصویب قانون تسهیل صدور مجوز های کسب و کار وارد کرد و بیان داشت: نمی‌توان در را باز کرد هرکسی بیاید. هرکسی در هر صنفی اعم از وکیل، پزشک، کارشناس و سردفتر باید براساس ضوابط و قواعد سر کار قرار گیرد. هدف از ایجاد فضای کسب و کار این است افرادی که واجد شرایط هستند از این کرسی استفاده کنند اما اگر صلاحیت ندارند نباید وارد شوند. هیچکس این را نمی‌پذیرد فردی که واجد شرایط نیست بیاید.

انتهای پیام/

محمد مهدی ترحمی
محمد مهدی ترحمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *