انتقال برق با ارز‌های دیجیتال بدون نیاز به شبکه سیمی ممکن شد

صافی نیوز / نوعی ارز دیجیتال مبتنی بر فیزیک ابداع شده که می‌تواند پس از تولید رمزارز با برق، دوباره به انرژی الکتریکی تبدیل شود.

به گزارش صافی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجله سیستم‌های کریپتواکونومیک، نتیجه تحقیقات گروهی از محققان آزمایشگاه ملی لاورنس لیورمور (LLNL) در کالیفرنیا را طی مقاله‌ای منتشر کرده که نشان می‌دهد، با استفاده از ترکیب علوم مکانیک آماری و تئوری اطلاعات، دسته‌ای از استیبل‌کوین‌های مرتبط با الکتریسیته را طراحی کرده‌اند؛ این ارز‌های دیجیتال، استیبل‌کوین الکتریکی یا به اختصار، ای-استیبل‌کوین نامگذاری شده‌اند.

بر اساس این مقاله، استیبل‌کوین الکتریکی، از طریق مصرف یک کیلووات ساعت برق به همراه کارمزد، تولید می‌شود و مجدداً قابل تبدیل به یک کیلووات ساعت برق است. این مفهوم جدید در فناوری بلاک چین، اجازه می‌دهد تا برق بین کاربران پراکنده در سراسر جهان، بدون نیاز به سیم‌های متصل یا یک سیستم انتقال مبتنی بر شبکه، منتقل شود؛ بنابراین، به علت وابستگی ارزش ای-استیبل‌کوین به یک دارایی فیزیکی یا همان برق، می‌تواند اولین استیبل‌کوین کاملاً تضمین شده باشد که علاوه بر اطلاعات، انرژی را هم منتقل می‌کند.

در این تحقیقات آمده است: استیبل‌کوین الکتریکی با توجه به ماهیتی که دارد، می‌تواند بسیاری از چالش‌های پیش روی ارزهای دیجیتال مرتبط با نوسانات بازار را حل کند. نوسانات شدید قیمت، خطرات را افزایش می‌دهد و همچنین، شهامت استفاده از تراکنش‌های مصرف‌کننده، قرارداد‌های هوشمند بلندمدت و دیگر برنامه‌های کاربردی ساخته شده مبتنی بر بلاک چین را از بین می‌برد.

به گفته محققان آزمایشگاه ملی لاورنس لیورمور کالیفرنیا، ای-استیبل‌کوین مانند هر استیبل‌کوین یا ارز دیجیتال دیگری، می‌تواند برای انجام تراکنش مورد استفاده قرار گیرد، اما کاربرد جدید آن در مقایسه با سایرین، در این است که با پرداخت هزینه یا سوزاندن این استیبل‌کوین، می‌توان انرژی استخراج کرد. تمام این فرآیند، با قرارداد‌های هوشمند همراه ابر ذخیره سازی داده غیرمتمرکز و بدون وابستگی به یک موسسه یا شخص ثالث برای شبکه یا پرداخت کنترل می‌شود.

آن طور که ماکسول موریالدو یکی از نویسندگان این مقاله توضیح داده، ای-استیبل‌کوین‌ها قابل تبدیل به برق قابل استفاده هستند و این برگشت انرژی، نیازی به شرکت‌ها و خطوط انتقال برق، مجوز یا دستور مقامات ندارد. طراحی این نوع ارز دیجیتال به شکلی است که سرمایه‌گذاران می‌توانند ای-استیبل‌کوین‌ها را در مناطقی که برق قیمت پایین تری دارد، تولید و در مناطق دارای برق گران‌تر، آن‌ها را سوزانده و تبدیل به برق کنند.

جان بیلاف یکی دیگر از نویسندگان این مقاله گفت: یک بلاک چین را از طریق برگشت پذیری ترمودینامیکی (شاخه‌ای از فیزیک که به روابط بین گرما و سایر اشکال انرژی می‌پردازد) برای آینده تصور می‌کنیم که نه تنها در دارایی‌های واقعی مانند مصرف انرژی ریشه دارد؛ بلکه متولی مسئولیت‌پذیرتری برای منابع طبیعی در حمایت از اقتصاد است.

این محققان امیدوارند که در آینده، بتوان از ای-استیبل‌کوین‌ها برای برق‌رسانی به مکان‌هایی استفاده کرد که به دلیل دورافتادگی، به شبکه برق متصل نیستند یا برای افزایش بهره وری انرژی، نیازمند استفاده از انتقال انرژی متناوب و تجدیدپذیر هستند.

انتهای پیام/