مدیر امور منابع آب تهران بزرگ خبر داد:

انسداد ۱۴ حلقه چاه غیرمجاز در تهران بزرگ

صافی - مدیر امور منابع آب تهران بزرگ گفت: طی ۲ هفته گذشته با انسداد ۱۴ حلقه چاه غیرمجاز از برداشت سالانه بیش از ۱۹۴ هزار متر مکعب آب جلوگیری شد.

علیرضا نیکنام گفت: با همکاری واحد حقوقی، گروه گشت و بازرسی و دریافت دستور قضائی طی ۲ هفته گذشته ۱۴ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در تهران و پردیس در مجموع به عمق ۶۲۶ متر و با دبی ۹.۸ لیتر برثانیه مسدود شد.

وی همچنین با بیان اینکه این تعداد چاه‌ها در جهت اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی آب‌های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۱۹۴.۰۴ هزار متر مکعب آب از سفره‌های زیرزمینی جلوگیری خواهد شد. طی این مدت در بخش آب‌های سطحی ۲ مورد احکام قضائی دریافت شده و در بخش آب‌های زیرزمینی، ۲۶ مورد احکام قضائی دریافت شده، ۳۰ مورد کنترل بهره‌برداری، ۱۶ مورد چاه غیرمجاز شناسایی و منجر به صدور اخطاریه شد و همچنین با پیگیری‌های واحد بازرسی و نظارت نسبت به نصب ۸ دستگاه کنتور حجمی هوشمند روی چاه‌های پروانه‌دار اقدام شد.

نیکنام با تاکید بر ارتباط خوب و همکاری تنگاتنگ دستگاه قضائی برای برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی گفت: برداشت‌های بی‌رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است و کاهش سطح آب‌های زیرزمینی خطرات و عواقب جبران‌ناپذیری از جمله ایجاد فروچاله، فرونشست زمین، شور شدن آب و کاهش کیفیت آب را در پی دارد.

انتهای پیام/