کارشناس علوم سیاسی و فعال رسانه ای:

انقلاب اسلامی شروع دگرگونی های بزرگ در ایران و کشور ‌های منطقه است

صافی - کارشناس ارشد علوم سیاسی در امور بین الملل در خصوص دستاورد های چهل ساله انقلاب اسلامی با صافی نیوز به گفتگوی صمیمانه نشست و گفت: انقلاب اسلامی شروع دگرگونی های بزرگ و بنیادی در ایران و کشور ‌های منطقه است.

رامین مجنون پیله رود گفت: فرا رسیدن دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ، فرصت خوبی برای مرور انقلاب اسلامی و دستاورد های آن در حوزه‌ های مختلف می ‌باشد. هر چه از پیروزی انقلاب اسلامی فاصله میگیریم، اهمیت بررسی موضوع دستاورد های انقلاب اسلامی و اهمیت بیان دستاورد ها و پیشرفت ‌ها در حوزه علم و فن آوری بیشتر می ‌شود.

وی افزود: اینک در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و شکوفایی آن مقایسه ایران قبل و بعد از انقلاب، می‌ تواند واقعیت ‌های مهمی را برای نسل‌ های پس از انقلاب آشکار کند.

این کارشناس علوم سیاسی افزود: قریب به چهل سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی می گذرد. این انقلاب پدیده نادر و از الطاف الهی بود که در اواخر قرن بیستم،جهان را به لرزه در آورد و نور امید را در دل مسلمانان و مستضعفان جهان منور و روشن ساخت.اکنون پس از گذشت نزدیک به چهار دهه از عمر پر برکت این شجره طیبه و پر امید انقلاب اسلامی ایران، بجاست که باز خوانی برخی دستاورد های آن پرداخته شود تا برخی خیال نکنند که این درخت تنومند به سادگی به بار نشسته و در حفظ و نگهداری آن بیش از پیش کوشا باشند. این انقلاب عظیم، دستاورد های زیادی در داخل و خارج از کشور داشته و سالها طول می کشد تا همه آثار و نتایج این پدیده الهی آشکار و مورد تحلیل قرار گیرد.

مجنون پیله رود ادامه داد: از افتخارات و مبالات انقلاب اسلامی ایران، سرنگونی رژیم شاهنشاهی محمد رضا پهلوی بود که پس از ۲۵۰۰ سال استبداد پادشاهان ایرانی در عرصه های مختلف که با ظلم و ستم و خیانت به ولی نعمتان اصلی خود – مردم – بر آنها حکومت کرده بودند و پایه های سلطنت خود را بر اساس استبداد و خفقان در برهه های مختلف توانسته بودند ادامه دهند و نسل به نسل حکومت ها را میراث فرزندان خود قرار داده بودند.

این کارشناس امور بین الملل اظهار داشت: ایجاد حکومت بر اساس اسلام و ولایت فقیه هدف اصلی و اساسی ادیان آسمانی، رشد و تکامل بشر بر مبنای توحید، از طریق دعوت به مبارزه با کفر و شرک و الحاد بوده است.

مجنون پیله رود گفت: قدرت های استکباری جهان برای چپاول دسترنج توده های محروم، با توطئه های گوناگون توانستند بر جنبه های فکری، فرهنگی، دینی و ملی جوامع اسلامی استیلا یافته، منابع مادی و ذخایر زیر زمینی آنها را به غارت ببرند و عجز و یاس را بر جوامع اسلامی حاکم گردانند. پیروزی انقلاب اسلامی در این عرصه توانست بر این اندیشه و عمکرد آنان غلبه کرده و با ایجاد نهضت مردمی اسلام، بر آنان فائق آید.

انتهای پیام/