4:14 1403/02/13

انگلیس پوتین را به نقش داشتن در جنایت جنگی در اوکراین متهم کرد

صافی نیوز / لیز تراس وزیر خارجه انگلیس مدعی شد شواهد بسیار قوی نشان می دهد که ولادیمیر پوتین در ارتکاب جنایت جنگی در اوکراین نقش داشته است.
لیز تراس

به گزارش صافی، تارنمای خبری «یو اس نیوز» نوشت: این مقام انگلیسی روز پنجشنبه با بیان این که شواهدی دال بر وجود جنایت جنگی در اوکراین وجود دارد و پوتین در آن نقش داشته از خطاب کردن پوتین به عنوان یک جنایتکار جنگی خودداری کرد.

جو بایدن دیروز (چهارشنبه) رئیس جمهوری روسیه را جنایتکار جنگی توصیف کرد و کرملین در واکنش گفت چنین اظهاراتی از طرف رئیس جمهوری آمریکا بخشودنی نیست.

لیز تراس در مصاحبه با رادیو بی بی سی در پاسخ به این سوال که آیا اون نیز آماده است اظهارات بایدن را تکرار کند، گفت: شواهد بسیار بسیار قوی وجود دارد که جنایت هایی در اوکراین رخ داده که پوتین در آنها نقش داشته است.

وی افزود: در نهایت برعهده دیوان بین المللی کیفری است که درباره این که چه کسی مجرم جنگی هست یا نه تصمیم گیری کند و باید باید شواهدی ارائه دهیم.

شبکه خبری سی ان ان پیش تر گزارش داده بود که استفاده بایدن از لفظ جنایتکار جنگی علیه پوتین نشان دهنده تغییر موضع قبلی دولت آمریکا است.

مقام های آمریکایی ازجمله بایدن، پیش‌تر از ابراز مستقیم عبارت هایی چون جنایت جنگی و جنایتکار جنگی خودداری و اعلام کرده بودند که ابتدا باید تحقیقات انجام شوند اما اکنون آنان آشکارا گفته اند که معتقدند در اوکراین جنایت انجام می شود و هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان، جنایت جنگی محسوب می شود.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید پس از سخنرانی بایدن گفت: اظهارات رئیس جمهوری خود گویا است. بایدن صادقانه صحبت می کرد.

او گفت که تحقیقات وزارت امور خارجه آمریکا در مورد جنایات جنگی در اوکراین همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}