اهدای ۴۰۰ جهیزیه و ۳۰۰ سیسمونی توسط مجمع بانوان خیر قم

صافی نیوز / ۴۰۰ جهیزیه و ۳۰۰ سیسمونی توسط مجمع بانوان خیر قم طی یکسال گذشته اهدا شده است.

به گزارش صافی، مدیر گروه مجمع بانوان خیر و نیک اندیش استان قم اظهارداشت: مجمع بانوان خَیر و نیک اندیش پنج سال پیش در مؤسسه رعد فاطمیه قم با هدف هم‌افزایی بین خیریه‌های قم، رفع موازی کاری‌ها و ایجاد بانک اطلاعاتی جامع تشکیل شد.

آسیه مرادی افزود: این مجمع دارای چند واحد و کارگروه است، واحد مددکاری به عنوان اصلی ترین واحد مجمع، پس از شناسایی مراجعان درصورتی که تحت پوشش سایر مراکز حمایتی نباشند پس از تحقیق و بازدید در صورت تایید، خدمات را ارائه می‌دهد، عمده خدمات این واحد بسته‌های معیشتی، پوشاک و کمک هزینه زندگی است.

وی ادامه داد: در کارگروه اشتغال نیز جامع ترین بانک اطلاعاتی بانوان تولید کننده استان قم تکمیل و شبکه سازی و تفکیک گروه‌ها براساس مهارت انجام شده، اعطا مجوزهای مورد نیاز و معرفی جهت اخذ تسهیلات بانکی، برگزاری نمایشگاه‌های داخل و خارج از استان به جهت تامین بازار فروش، معرفی کار در منزل برای مددجویان جویای کار، برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی متعدد، برگزاری کلاس‌های آموزشی مهارتی در زمینه فعالیت در فضای مجازی با کمترین هزینه از دیگر فعالیت‌های این کارگروه است.

وی ادامه داد: واحد جهیزیه و سیسمونی نیز در این مجمع فعال است، این واحد از با تجربه ترین بانوانی تشکیل شده که در موضوع جهیزیه در سطح قم فعالیت دارند، در ابتدای امر اطلاعات و مدارک عروس و داماد دریافت و پس از استعلام از سایر مراکز فعال در مورد جهیزیه و تحقیق میدانی جهیزیه اهداء می‌شود، در طول  سال به طور میانگین ۲۰ مورد جهیزیه و ۱۵ مورد سیسمونی از این طریق اهدا می‌شود.

مدیر مجمع بانوان خَیر و نیک اندیش عنوان داشت: همچنین واحد فرهنگی و آموزشی به منظور ارتقاء سطح فرهنگی خانواده‌ها، برگزاری مراسم و مناسب‌های ملی و مذهبی، سنجش افکار عمومی نسبت به مجمع فعالیت می‌کند.

وی افزود: همچنین واحد فرهنگی آموزشی به منظور ارتقاء سطح سواد و آگاهی و کسب مهارت های لازم و نیل به اهداف مجمع فعالیت دارد، از فعالیت‌های انجام شده واحد فرهنگی  پرداخت کمک هزینه کربلا به افراد نیازمند است.

وی گفت: اعزام بیش از ۱۰۰ مشهد اولی به صورت رایگان به زیارت امام رضا(ع) و برگزاری اعیاد و مناسب های در کنار خانواده‌های تحت پوشش یا مراکز نگهداری، بازدید اعضای اصلی مجمع به سرای سالمندان، بازدید در شب های قدر، عاشورا و تاسوعا از بیماران بستری در بیمارستان، برگزاری اردوهای تفریحی، پویش نذر پرچم از دیگر برنامه های کارگروه فرهنگی است.

پرداخت بیش از ۱۰ میلیارد ریال وام به متقاضیان

مرادی تاکید کرد: واحد وام و مساعدت نیز دراین مجمع فعال است که رسیدگی به درخواست‌های وام و مساعدت‌های مالی پس از دریافت تاییدیه از واحدهای مرتبط را بر عهده دارد، این واحد تاکنون بیش از ۱۰ میلیارد ریال وام به واحدها و افراد متقاضی پرداخت کرده است.

وی بیان اینکه واحد درمان نیز از فعال‌ترین بخش‌های این مجمع است، افزود: بیشتر موارد ارجاع و پیگیری شده این واحد پذیرفتن و کمک به مواردی است که  تحت پوشش سایر مؤسسات خیریه‌ای و نهادهای حمایتی نیست؛ مانند ساخت پروتز، کمک مالی برای خرید کلیه، وسایل و لوازم توانبخشی ویلچر، کفش بریس، عصا، سمک، ماسک‌های تنفسی و‌ داروهایی که مشمول بیمه نیستند می باشد و بیش از یک میلیارد تومان هزینه درمان بیماران تامین شده است.

وی تصریح کرد: واحد اتاق فکر نیز در این مجمع تشکیل شده که متشکل از بانوان صاحب ایده، فکر و متخصص به منظور پشتیبانی و ارائه ایده و جهت دهی به فعالیت و خدمات و مشخص کردن اولویت‌های آتی مجمع است.

مدیر مجمع بانوان خیر و نیک اندیش به بیان فعالیت های واحد مشارکت‌های مالی و اعتباری این مجمع پرداخت و گفت: برنامه ریزی به منظور توسعه و تقویت مشارکت‌های مردمی، تامین منابع مالی از خیرین و نیکوکاران داخلی و ایرانیان خارج از کشور و بانوان خیر عضو مجمع، شناسایی استفاده از قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان‌ها، مؤسسات و خیریه‌ها در راستای اهداف خیریه، ارتباط اثر بخش با تامین کنندگان مصالح ساختمانی و بهداشتی به منظور مشارکت در احداث پروژه‌ها، برنامه‌ریزی به منظور دریافت تسهیلات قرض الحسنه و اعتبارات بانکی در راستای ساخت و تعمیر، انجام هرگونه اقدام در جهت تقویت و توسعه منابع اقتصادی در راستای اهداف خیریه، مشارکت مالی و نیروی انسانی در جهت تهیه و توزیع سبدهای معیشتی از جمله اقدامات این واحد است.

اهدای ۴۰۰ جهیزیه و ۳۰۰ سیسمونی توسط مجمع بانوان خیر استان قم

مدیر کارگروه درمان مجمع بانوان خیر استان قم نیز اظهارداشت: ۱۶۰ خانواده تحت حمایت مجمع هستند که ۱۲۰ خانواده تحت پوشش بخش درمان هستند.

کبری زارعی با بیان اینکه اولویت اصلی مجمع درمان و توانمندسازی و خودکفایی خانواده ها است، افزود: خدمات درمانی که مراکز حمایتی دیگر تحت پوشش قرار نمی دهند مانند خرید پروتز در این مجمع انجام می شود.

وی با بیان اینکه این مجمع دارای ۱۴۰ عضو و ۲۰ بانوی خیر است که پشتیبانی دائم از مددجویان را برعهده دارند، افزود: جمع آوری و ترغیب به مشارکت در کمک های مالی و معنوی، رایزنی برای کاهش هزینه های درمان یا اشتغال و برگزاری نمایشگاه و ارائه آموزش به مددجویان برای ورود به بازار کاراز جمله اقدامات مجمع بانوان خیر استان قم است.

وی گفت: با رایزنی با مراکز و افراد مختلف، ۱۰۰ خانم و آقا وارد بازار کار شدند، ۱۰۰ معتاد به کمپ فرستاده شدند، بیش از ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت، بیش از ۴۰۰ جهیزیه و ۳۰۰ سیسمونی در حد ضروریات اهدا و برای ۵۰ کودک به صورت ماهانه شیرخشک تهیه می شود.

وی با تصریح براینکه موفقیت ما به دلیل جهادی کار کردن است، افزود: همه افراد در این مجمع برای خدا کار می کنند و برخی حتی طلاهای خود را می فروشند و به نیازمندان کمک می کنند و تاکنون از سوی هیچ نهادی حتی در حد اهدای یک لوح تقدیر و حمایت نشده ایم.

انتهای پیام/