فرماندار مراغه:

اولویت دولت احیای واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد هست

صافی - شکری معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار مراغه با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال گفت: اولویت دولت احیای واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد هست.

حمید شکری شنبه شب در نشست خبری خود با خبرنگاران اولویت اول برنامه های دولت را بحث اشتغال و تولید داخلی دانست و گفت: در راستای ایجاد اشتغال متکی به احیای واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد هستیم که متاسفانه در طول زمان با مشکلات مواجه شده اند.

وی افزود: متاسفانه تعداد زیادی از مشکلات به علت عدم توجه و عدم رسیدگی نهادها و ادارات ذیربط به مشکلات واحدهای تولیدی بوده که سهم عمده مشکلات آن متوجه مسئولین رسیدگی کننده و بخشی هم مشکلات مدیریتی می باشد.

شکری با اشاره به برگزاری جلسات رفع موانع تولید در طول شش ماهه گذشته سال افزود: در جلسات رفع موانع تولید تصمیمات عملی گرفته می شود، با بررسی مشکلات واحدهای تولیدی، عمده آن متوجه بانکها وعدم همکاری آنها بود، البته بسیاری از این مشکلات در شهرستان رفع می گردد و نیازی به ورود مرکز استان به موضوع نیست.

معاون استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: برخی از واحدهای تولیدی مشکل مالیاتی و برخی از آنها مشکلات خدماتی اعم از بدهی پرداخت قبوض داشتند که مواردی از آن رفع گردیده است، در این رابطه بسیاری از ارگانها همکاری خوبی داشتند.

شکری با اشاره به ایجاد واحدهای تولیدی جدید و منطقه ویژه اقتصادی گفت: منطقه ویژه اقتصادی برای مراغه مصوب شده و قانون آن وجود سرمایه گذار بوده که کار را سخت کرده است.

وی افزود: برای هر متر مربع 120 هزار تومان هزینه نیاز است که باید سرمایه گذاری شود، زمین جدید منطقه ویژه اقتصادی شناسایی و بزودی موانع آن برطرف خواهد شد.

شکری درباره سیاست های تغییر مدیریتی گفت: معتقد هستم تغییر سریع مدیریتی خوب نیست و تلاش ما هماهنگ سازی مدیران با سیاستهای دولت هست و اولویت اول ما کارایی و کارآمدی مدیران بوده و فقط  10 درصد گرایش با دولت مدنظر قرار می گیرد.

ایشان درباره تعطیلی برخی واحدهای صنفی زرگران گفت: جلساتی با امورمالیاتی و برخی از واحدهای صنفی زرگران برگزار شد و باید اصل بر شفافیت باشد که متاسفانه برخی از این واحدهای صنفی منافع خود را در نظر می گیرند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی در رابطه با حذف کارخانه کاوه سودا گفت: کارخانه کاوه سودا سهم عمده ایجاد شغل در شهرستان را دارد و تعطیلی آن معقول به نظر نمی رسد و طبیعتا مشکلاتی را دارد که برای رفع مشکلات زیست محیطی باید کارخانه ملزم شود تا برای رفع آلایندگی تلاش و خسارات وارده را جبران نماید، تلاشهایی صورت گرفته و به تکنولوژی های روز دنیا رسیده است و ما به فکر اصلاح ساختار زیست محیطی آن هستیم.

شکری با اشاره به تصادفات زیاد در مسیر مراغه – هشترود و موانع رفع آن گفت: یکی از عمده ترین مشکل احیای مسیر مراغه – هشترد نبود قیر بود که با رسیدن به فصل سرد سال موانع بیشتری برای  تعمیر به وجود آمد، در فصل کاری جدید تعمیراتی در این جاده صورت خواهد پذیرفت.