13:09 1403/02/14

ايران حسن نيت نشان داد/ صدور اجازه بازرسی فنی تجهيزات نظارت هسته‌ای

صافی نیوز / در بيانيه‌ مشترک ايران و آژانس توافق شدبه بازرسان آژانس اجازه داده شود تا نسبت به سرويس فني تجهيزات نظارتي مشخص شده و جايگزيني کارت‌هاي حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ايران نگهداري خواهند شد، اقدام کنند.
رافائل گروسی - محمد اسلامی

به گزارش صافی به نقل از فارس، امروز (يکشنبه) همزمان با سفر رافائل گروسي مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به تهران و ديدارش با محمد اسلامي معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي بيانيه‌ مشترکي صادر شد.

 «رافائل گروسي» مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي که شب گذشته (شنبه) در رأس هيأتي به منظور ديدار و گفت‌وگو با رئيس سازمان انرژي اتمي وارد تهران شد، پيش از ظهر امروز (يکشنبه) ۲۱ شهريور ماه با حضور در محل سازمان انرژي اتمي با محمد اسلامي ديدار و گفت‌و‌گو کرد.

اين بيانيه به شرح زير است:

جناب آقاي رافائل گروسي، مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي (آژانس)، در روز يکشنبه مورخ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ به تهران سفر و با جناب آقاي محمد اسلامي، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي ايران (سازمان)، ديدار کرد.

طرفين، روح همکاري و اعتماد متقابل و اهميت تداوم آن و همچنين ضرورت رسيدگي به موضوعات فيمابين در فضايي سازنده و منحصرا فني را مورد يادآوري و تاکيد مجدد قرار دادند.
در چارچوب تعاملات و همکاري‌هاي موجود فيمابين، طرفين تصميم گرفتند ديدارهاي متقابل را در سطوح مرتبط تداوم دهند.

در همين راستا، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان انرژي اتمي ايران در حاشيه کنفرانس عمومي آژانس با مديرکل ديدار خواهد کرد و مديرکل نيز در آينده نزديک به تهران سفر خواهد کرد تا مشورت‌هاي سطح بالا با هدف تقويت همکاري‌هاي بين ايران و آژانس در حوزه‌هاي مختلف و بحث در خصوص موضوعات فعلي مورد علاقه متقابل، با دولت جمهوري اسلامي ايران داشته باشد.
به بازرسان آژانس اجازه داده مي شود تا نسبت به سرويس فني تجهيزات نظارتي مشخص شده و جايگزيني کارت‌هاي حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ايران نگهداري خواهند شد، اقدام کنند. چگونگي و زمان انجام اين اقدام، مورد توافق دو طرف قرار گرفت.

به گزارش فارس، ديدار گروسي و هيأت آژانس با محمد اسلامي ۲ ساعت به طول انجاميد و پس از آن وي به همراه اسلامي در جمع خبرنگاران حضور يافت و به تشريح گفت‌وگوهاي انجام شده پرداخت.

گروسي مديرکل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در جمع خبرنگاران ضمن مثبت ارزيابي کردن ديدارش با اسلامي، بر گسترش همکاري ايران و آژانس تأکيد کرد و گفت که دوباره براي گفت‌وگوي سطح بالا با مقامات ايراني به تهران مي‌آيد.

محمد اسلامي نيز پس از اين ديدار در نشست خبري مشترک گفت: «مذاکرات سازنده‌اي را انجام داديم و قرار شد مديرکل در آينده نزديک به تهران سفر کند».

وي افزود: همچنين توافق کرديم براي تعويض کارتهاي حافظه دوربين‌هاي نظارتي، تيم فني مربوطه بعد از توافق به ايران بيايند و بتوانند اقداماتي را که بايد براي دوربينها به لحاظ فني انجام بدهند را انجام داده و کارتهاي حافظه طبق روالي که طبق پادمان است و در ايران نگهداري و پلمپ مي‌شود، همان جا کارتهاي قديمي را پلمپ مي‌کنند و کارت‌هاي جديد حافظه را در دوربين‌ها نصب خواهند کرد که روال جاري و طبيعي در سيستم نظارتي آژانس است.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}