11:35 1403/02/16

اگر همسرتان افسردگی دارد، حتما بخوانید!

صافی نیوز / فسردگی ظواهر متفاوتی دارد. ممکن است یک روز شاد باشید و فردای آن روز کاملا غمگین باشید. آشفتگی و ناامیدی هم که دو همراه اجتناب‌ناپذیر افسردگی است. افراد افسرده معمولا دیگران را هم افسرده می‌کنند.
افسردگی

به گزارش صافی، افسردگی ظواهر متفاوتی دارد. ممکن است یک روز شاد باشید و فردای آن روز کاملا غمگین باشید. آشفتگی و ناامیدی هم که دو همراه اجتناب‌ناپذیر افسردگی است. افراد افسرده معمولا دیگران را هم افسرده می‌کنند.

گاهی اوقات همسر شما به شما می‌گوید که می‌خواهد کمی تنها باشد، اما منظورش این است که «به تو احتیاج دارم،» و گاهی هم می‌گوید فضا می‌خواهد و منظورش نیز این است که واقعا می‌خواهد تنها باشد. اگر این درخواست را از همسرتان شنیدید دست‌های او را در دست بگیرید و از او بپرسید که آیا واقعا فضا می‌خواهد یا به شما احتیاج دارد؟ به عبارت بهتر شما باید قلق همسر خودتان را بدانید تا به خواسته اصلی او پاسخ دهید.

حرف آخر اینکه کلید اصلیِ افسردگی «برقراری ارتباط» است. به همسرتان نشان دهید که عشق شما مشروط به انجام کاری نیست و تحت هر شرایطی از او حمایت خواهید کرد. به او اطمینان خاطر دهید که همیشه در کنار او هستید و خانه فضایی رویایی بر او است. شاید باورتان نشود، ولی همین کارهای کوچک برای همسرتان معجزه می‌کند. در روزهای سخت کنار همسرتان باشید.

انتهای پیام/

مریم سگوند
مریم سگوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *