معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی خبر داد:‏

ایجاد فرصت سرمایه گذاری در معادن آذربایجان شرقی برای نیمه دوم سال

صافی نیوز - تبریز- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان شرقی از فراهم شدن چندین فرصت سرمایه گذاری در ‏معادن استان برای نیمه دوم سال خبر داد.

به گزارش صافی نیوز، علی جهانگیری ظهر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه روسای سابق و جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اظهار داشت: در حوزه اقتصاد استان، اولویت هایی تعریف شده که امسال نیز این اولویت ها را به جد پیگیری می کنیم که یکی از این اولویت ها توجه ویژه به بخش معدن است.

وی ادامه داد: وقت و انرژی که در طول پنج شش ماه گذشته در حوزه معدن گذاشته شده در طول پنج یا شش سال عملی شده بود که امسال نیز در نیمه دوم سال چندین فرصت سرمایه گذاری در بخش معادن استان خواهیم داشت.

جهانگیری ادامه داد: این سرمایه گذاری ها می تواند اقتصاد استان را برای چندین سال متحول کند.

وی با اشاره ای به صنعت کفش استان گفت: توسعه این صنعت در طول دو سال گذشته پیگیری و ناحیه صنعتی به خصوصی نیز برای آن طراحی شده است، همچنین ایجاد و توسعه مرکز تحقیق و توسعه کفش و مصنوعات چرمی نیز در حال پیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره ای به اتصال واحدهای صنعتی و تولیدی به مجموعه نفت گفت: اتصال این مجموعه ها با وزارت نفت سبب تنوع و خلاقیت بسیاری می شود که در این راستا صنعت قطعه سازی با دبیرخانه شورای فناوری و دبیرخانه اتریش قرار دادهایی منعقد کرده است.

وی با اشاره ای به برنامه ریزی برای صادرات استان در طول سال گذشته گفت: یکی از نقاط تمرکز بر صادرات، صمت بود اما بخش های دیگری همچون صنایع کشاورزی نیز در این برنامه ریزی قرار دارند.

جهانگیری با تاکید بر ساماندهی اصناف گفت: متاسفانه برخی تخلفات همون فرار مالیاتی را در این حوزه شاهد هستیم که باید جلوی آن گرفته شود، از سوی دیگر هر کسی که صاحب کسب و کاری است باید شناسنامه ای داشته باشد تا سیستم او را بشناسد.

وی با بیان اینکه فضای کسب و کار در حد شان کشور نیست، گفت: البته فضای کسب و کار در استان به نسبت دیگر استان در رده های بالا قرار گرفته است و با تلاش همکاران این رتبه قابل قبول بوده حتی در مقطع زمانی رتبه اول را در این حوزه کسب کرده بودیم اما در کل هر سال رتبه زیر ۱۵ داشته ایم.

انتهای خبر/