رئیس دانشکده علوم پزشکی مراغه خبر داد:

ایجاد مرکز تشخیص زودهنگام سرطان در مراغه

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: با موافقت وزارت بهداشت و درمان و همگام با 40 دانشگاه علوم پزشکی کشور، مرکز تشخیص زودهنگام سرطان در این دانشکده نیز ایجاد می شود.

اصغر تنومند گفت: در پی بازدید و بررسی های کارشناسان وزارت بهداشت از زیرساخت های عمرانی این دانشکده، ایجاد مرکز تشخیص زودهنگام سرطان در این شهرستان مورد تایید قرار گرفته و به زودی راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: بخش های ماموگرافی و تجهیزات تشخیص زودهنگام انواع سرطان از جمله امکاناتی پزشکی است که در این مرکز دایر و فعال می شود.

تنومند اضافه کرد: این مرکز در بیمارستان امیرالمومنین (ع) مراغه ایجاد و با توجه به تکمیل مرکز خیرساز سرطان می تواند خدمات لازم را به مراجعه کنندگان جنوب آذربایجان شرقی ارائه کند.

وی همچنین افزود: در کنار ایجاد این مرکز سعی خواهد شد تا با آموزش مناسب درباره عادت به غربالگری برای تشخیص زودهنگام سرطان برای عموم مردم نیز برگزار شود.

تنومند در ادامه گفت: مطالعات انجام یافته نشان می دهد که تشخیص زودهنگام و استفاده از فناوری های بروز پزشکی می تواند میزان بهبودی سرطان را تا 60 درصد افزایش دهد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه همچنین از خریداری و انتقال دستگاه شتاب دهنده رادیوتراپی (پرتودرمانی) توسط خیر مراغه ای برای نصب در مرکز جامع شیمی درمانی این شهرستنان خبرداد.

تنومند افزود: دستگاه شتاب دهنده رادیوتراپی 16 اسلایس با 115میلیارد ریال هزینه کرد توسط احمد مجیدپور خیر مراغه ای خریداری شده که پس از ترخیص از گمرک، به مرکز جامع شیمی درمانی انتقال داده شد.

وی ادامه داد: این دستگاه رادیوتراپی توسط این خیر مراغه ای فعال در حوزه سلامت، که احداث و تجهیز مرکز جامع شیمی درمانی ویژه بیماران سرطانی را متقبل شده، خریداری و تامین شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون نیز مرکز جامع شیمی درمانی مراغه در محوطه بیمارستان امیرالمومنین(ع) این شهرستان و توسط این خیر و به نام مادر مرحوم ایشان زنده یاد آسیه سخایی با حدود یک هزار میلیارد ریال هزینه در حال احداث است.