نماینده مردم ورزقان در مجلس:

ایران امن‌ترین کشور در خاورمیانه است

صافی - نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس با بیان اینکه ایران امن‌ترین کشور در خاورمیانه است، گفت: این امنیت به برکت نظام جمهوری اسلامی و اعتقاد مردم به این نظام است.

رضا علیزاده با اشاره به اینکه استقلال مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی است گفت: علی‌رغم تمام مشکلاتی که مردم با آن درگیر هستند اما این حس را دارند که نظامی داریم که در آن می‌توانیم برای خودمان تصمیم بگیریم و تحت سلطه هیچ قدرتی نیستیم. بنابراین هر چقدر که در این راه هزینه کنیم و تاوان دهیم می‌ارزد چراکه برای بدست آوردن این اقتدار شهدای بسیاری را تقدیم کردیم.

ایران به برکت نظام جمهوری اسلامی امن‌ترین کشور در خاورمیانه است

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی افزود: با اینکه این مشکلات مردم را خسته و آزرده خاطر می‌کند اما باید این را بدانیم که در حوزه خاورمیانه حتی کشورهایی مثل عراق، افغانستان، پاکستان و حوزه خلیج فارس و همسایگان ایران در آسیای غربی شاهد این هستیم که تسلیم ابرقدرت‌ها شدند، حال و روز آنها از ما بسیار بدتر است.

ایران امن‌ترین کشور در خاورمیانه است

وی ادامه داد: اگر امروز شرایط سختی را تجربه می‌کنیم علتش این نیست که با ابرقدرت‌ها کنار نیامدیم بلکه به دلیل سیاستی است که در این منطقه از طرف برخی قدرت‌ها پیاده می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه ایران به برکت نظام جمهوری اسلامی امن‌ترین کشور در خاورمیانه است تصریح کرد: این امنیت به برکت نظام جمهوری اسلامی و اعتقاد مردم به این نظام است بنابراین هدف اصلی این ناامنی‌ها شاید ایران باشد. اما ای کاش مدیران و مسئولان بهتر از این در حوزه اجرا با مردم رفتار می‌کردند تا مشکلات جامعه تا این حد به مردم فشار نیاورد.

اقتداری که مردم در سایه نظام کسب کردند با ارزش است

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بسیاری وجود دارد تا بتوانیم با برنامه‌ریزی بهتر مشکلات مردم را حل کنیم چراکه اقتدار، عزت و آبرویی که مردم در سایه این نظام برای خود کسب کردند بسیار ارزشمند است.

پیشرفت تبادلات اقتصادی با کشورهای عضو اکو

رئیس فراکسیون حمایت از توسعه روابط کشورهای عضو اکو مجلس گفت: در حوزه اکو، این اتحادیه بعد از اتحادیه اروپا شاید بزرگترین اتحادیه بین‌المللی است. کشورهای عضو اکو با ۳ کشور ایران، ترکیه و پاکستان کار خود را شروع کرده و ۷ کشور دیگر از آسیای میانه و قفقاز به آن اضافه شده است. مرکز فرهنگی اکو در تهران و مرکز اقتصادی آن در ترکیه است. این اتحادیه ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و تفاهم نامه‌های خوبی بین کشورها امضا شده اما نارسایی‌هایی نیز وجود دارد و انتظاراتی که از اکو داشتیم بیشتر از این بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر که با مشکلات تحریم رو به رو هستیم آن هماهنگی‌های لازم بین این کشورها برای برطرف کردن مشکلات وجود ندارد. به عنوان مثال در موضوع اکوتا، که در آن توافق شده تا واردات بازرگانی بین یکدیگر را با تعرفه گمرکی ۸ درصد انجام دهند و اگر این اتفاق بیفتد تبادلات اقتصادی آنها به شدت بالا می‌رود، اما متاسفانه برخی از کشورها هنوز آن را اجرا نکردند به همین دلیل به دنبال اجرایی کردن این موضوع هستیم چراکه سهم بازار ایران از صادرات عضو اکو به شدت بالا می‌رود زیرا روابط با ایران تقویت خواهد شد.

قسمت پارلمانی اکو در پاکستان هنوز فعال نشده است

علیزاده تصریح کرد: اکو برای خود بانک اکو دارد که دارای ظرفیت بسیار بالایی است و می‌تواند تقویت شود همچنین بخش حمل و نقل، خط هوایی و کشتیرانی در اکو وجود دارد که همگی در سازمان بین‌الملل ثبت شده است. قسمت پارلمانی اکو در پاکستان است که هنوز فعال نشده است. به دلیل کم‌توجهی و سیاست‌هایی که در برخی سران کشورهای عضو اکو وجود دارد باعث شده تا از این ظرفیت‌ها استفاده نشود.

به دنبال راه‌اندازی فراکسیون اکو در مجالس کشورهای عضو هستیم

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و رئیس فراکسیون اکو با بیان اینکه فراکسیون اکو یک کاری بود که از ایران شروع شد افزود: به دنبال این هستیم تا در مجالس کشورهای عضو اکو این فراکسیون مشابه راه بیفتد و در حال مذاکره در این‌باره هستیم که اگر این اتفاق بیفتد نارسایی‌ها در غالب این فراکسیون بررسی خواهد شد و اگر محدودیت‌ها و خلاء‌های قانونی وجود داشته باشد در این مجالس حل می‌شود.

فعالیت واقعی اکو مشکلات اقتصادی را برطرف می‌کند

رئیس فراکسیون حمایت از توسعه روابط کشورهای عضو اکو مجلس عنوان کرد: می‌توانیم بگوییم که اگر اکو به معنی واقعی فعال بود، این ۱۰ کشور می‌توانستند بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را در سطح بین‌الملل حل کنند برای این موضوع جلساتی با مسئولان اکو داشتیم و به دنبال این هستیم تا ظرفیت‌های اکو را به فعل تبدیل کنیم تا هم ایران و هم کشورهای عضو اکو از مزایای آن بهره‌مند شوند.