ایران در حوزه توریسم درمانی در خاورمیانه عقب مانده است

تهران- ایرنا- رئیس انجمن پلاستیک و زیبایی ایران گفت: در حوزه خدمات توریسم درمانی زیبایی در خاورمیانه از کشورهای دیگر در سطح پایین تری هستیم و عقب مانده ایم. به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، علی بیژنی روز چهارشنبه در یک نشست خبری در محل انجمن پلاستیک و زیبایی افزود: در حوزه توریسم درمانی و […]

تهران- ایرنا- رئیس انجمن پلاستیک و زیبایی ایران گفت: در حوزه خدمات توریسم درمانی زیبایی در خاورمیانه از کشورهای دیگر در سطح پایین تری هستیم و عقب مانده ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، علی بیژنی روز چهارشنبه در یک نشست خبری در محل انجمن پلاستیک و زیبایی افزود: در حوزه توریسم درمانی و انجام عمل زیبایی و پلاستیک در خاورمیانه عقب ماندیم و باید برنامه ریزی های اساسی انجام شود تا بتواینم در این حوزه فعال تر عمل کنیم و ارزآوری داشته باشیم.
وی اظهار داشت: در حال حاضر انجام عمل زیبایی توسط افراد غیرمتخصص در جامعه رو به افزایش است و این مسئله ناشی از نبود آگاهی مردم است.
بیژنی ادامه داد: متاسفانه پزشکان زیادی در کشور تربیت شده اند که بیکار هستند و امور زندگی شان نمی گذرد، ناچارند در آرایشگاهها کارهای زیبایی مانند بوتاکس، ترزیق زل و غیره انجام دهند. انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی در این زمینه به مردم به ویژه زنان هشدار می دهد که این کار عواقب زیادی در سلامت آنها دارد.
این پزشک تصریح کرد: این وضع در برخی شهرستانها و استانها فاجعه بار است و باید به این موضوع مهم رسیدگی شود.
به گفته بیژنی، لازم است مسئولان و دست اندرکاران حوزه سلامت کشور با آرایشگاههایی که انجام زیبایی می کنند، برخورد کنند و فقط پزشک خطاکار را تنبیه نکنند.
* تبلیغات در فضای مجازی رواج دارد
حامد باطنی، فوق تخصص زیبایی نیز در این نشست گفت: تبلیغات نادرست در فضای مجازی، مجلات زرد و پیامک هایی که به مردم برای انجام زیبایی توسط افراد غیرمتخصص انجام می شود، نقش پررنگی در جامعه دارد. این روش غلط است، پایه علمی ندارد و خطرات زیادی را به وجود می آورد.
وی افزود: امروزه رو آوردن زنان ایرانی به سمت عمل زیبایی علی رغم مشکلات اقتصادی، مسائل فرهنگی و مذهبی در کشور افزایش یافته و بیشتر متقاضی تراش بدن، تزریق فیلر و روشهای جوان سازی هستند.
باطنی اظهار داشت: البته بسیاری از این عمل ها نیاز اساسی به داروهای بیهوشی ندارد و بیشتر از تسکین دهنده ها استفاده می شود که تحریم ها اثر چندانی در انجام زیبایی ندارد.
دبیر همایش جراحان پلاستیک و زیبایی تصریح کرد: عمل زیبایی باید به درستی و توسط افراد حرفه ای و متخصص انجام شود و نباید افراد تحت تأثیر فضای مجازی و منابع غیرعلمی قرار نگیرند.
به گفته باطنی، نظارت بر انجام زیبایی باید در کشور قوی تر باشد تا اثر مطلوب را بر جامعه بگذارد.
همایش جراحان پلاستیک و زیبایی اول تا سوم اسفند در بیمارستان حضرت فاطمه با حضور پزشکانی از فرانسه، ایتالیا، برزیل، انگلستان و غیره برگزار می شود.
در این همایش جراحی های زنده پلاستیک و زیبایی ارائه شده و جراحی زنان از موضوعاتی است شرکت کنندگان در این همایش بحث و تبادل نظر می کنند.
اجتمام *۹۰۲۲ * ۳۰۶۳
انتهای پیام/