نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل؛

ایران در سایه انقلاب امروز یک کشور مستقل است

صافی نیوز / نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل که اولین ماموریت دیپلماتیک خود را از ایران آغاز کرده معتقد است: جمهوری اسلامی ایران امروز در سایه انقلاب اسلامی یک کشور مستقل در جهان است .

شمشاد احمد خان روز شنبه به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در ایران در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در اسلام آباد گفت ، ایران یک کشور مستقل است اما در پیش از سال ۵۷ برخی از قدرت ها به دنبال تحمیل سیاست ها و خواسته های خود بر ایران بودند که این ماجرا به پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران منجر و با پیروزی خاتمه پیدا کرد.

وی در سال ۱۳۴۵ شمسی در اولین ماموریت دیپلماتیک خود به ایران اعزام و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان سفیر پاکستان در تهران انتخاب شد.

این شخصیت پاکستانی که شش سال در ایران به عنوان سفیر فعالیت کرده است ، می گوید: با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران مردم این کشور شرایط استثنایی را برای خود و کشورشان مهیا کردند و پس از آن ملت ایران هرگز حاضر به مصالحه با کسی بر سر استقلال و آزادی خود نیست.
ن

ماینده سابق دولت پاکستان در سازمان ملل که اولین ماموریت دیپلماتیک خود را از ایران آغاز کرده معتقد است: مردم ایران با شجاعت تمام در برابر فشارها و چالش ها مقاومت کرده و توانستند با پیروزی انقلاب اسلامی از منافع خود دفاع کنند.

شمشاد احمد خان تصریح کرد، من به عنوان یک دیپلمات هشت سال دوران قبل و بعد از انقلاب در ایران را از نزدیک مشاهده کرده و به صراحت می توانم بگویم که انقلاب و پیروزی نهضت مردمی در ایران اجتناب ناپذیر بود.

نماینده سابق پاکستان در سازمان ملل تاکید کرد: انعطاف پذیری ملت ایران پس از پیروزی انقلاب و ایستادگی آنان در برابر تمامی فشارها و چالش هایی که تحمیل شده بود نیز ستودنی است.

وی در خصوص روابط ایران و پاکستان نیز گفت: دو کشور از روابط بسیاری نزدیکی برخوردار هستند که ریشه در فرهنگ، تاریخ مشترک و ارتباط نزدیک میان ملت های یکدیگر دارد.

سفیر سابق پاکستان در ایران تاکید کرد: اسلام آباد روابط خوبی با ایران دارد در حالی دو کشور علاوه بر برخورداری از مشترک زیاد در زمینه های مختلف از طریق موقعیت جغرافیایی نیز به یکدیگر وصل هستند.

شمشاد احمد خان با تاکید بر اهمیت نقش تهران و اسلام آباد برای تقویت اتحاد میان کشورهای منطقه از جمله همبستگی میان عالم اسلام، گفت: ما باید با تشکیل یک بلوک اسلامی نقش خود را در تصمیم گیری های مهم جهانی ایفا کنیم.