حکیمه انتظاری:

بازارچه صنایع دستی روستای علویان مراغه ایجاد می شود

صافی - بخشدار مرکزی مراغه از مکان یابی و ایجاد بازارچه گردشگری و صنایع دستی روستایی در روستای علویان این شهرستان خبرداد.

حکیمه انتظاری روز شنبه در بازدید فرماندار و مسئولان شهرستانی از طرح های عمران روستایی بخش مرکزی مراغه افزود: این طرح در راستای توسعه گردشگری در منطقه نمونه گردشگری سدعلویان و با همکاری دهیاری روستای علویان و بخشداری مرکزی و نیز مشارکت مردمی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: فار نخست این طرح در محل جدید و با جانمایی مناسب در زمینی به مساحت یک هکتار و با پنج میلیارد ریال اعتبار ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این طرح گردشگری، اماکن تفریحی، بازارچه عرضه محصولات صنایع دستی روستایی و نیز پارکینگ پیش بینی شده است.

انتظاری گفت: با اجرای عملیات زیرسازی و تهیه نقشه های مهندسی و تفضیلی، در آینده نزدیک اجرای این طرح اغاز خواهد شد.

وی افزود: در راستای اجرای طرح ساماندهی مسیر گردشگری سدعلویان نیز در بخشی از حریم این سد، سطل های جمع اوری زباله نصب شده و به زودی محل مناسبی برای تردد گردشگران نیز در آن ایجاد خواهد شد.

وی همچنین در بازدید از طرح ساماندهی مسیر روستای گل تپه گفت: این طرح در قالب زیرسازی، آسفالت ریزی و جدول گذاری به طول بیش از 350 متر که محل گذر 20روستای این منطقه است اجرا می شود.

وی افزود: برای این طرح حدود 1.7 میلیارد ریال اعتبار از سوی بخشداری مرکزی هزینه شده و آسفالت این مسیر نیز توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تامین خواهد شد.