بازدید مسئولان از محل‌های جدید اسکان کسبه پلاسکو

صافی - با حضور نمایندگانی از استانداری، بنیاد مستضعفان، معاونت اجرایی ریاست جمهوری، اتاق اصناف ایران و روسای اتحادیه پوشاک و پیراهن دوزان، از دو ساختمان فروشگاه قدس در میدان خراسان و مولوی برای اسکان موقت کسبه آسیب دیده پلاسکو بازدید شد.

به گزارش صافی، الیاس زاده معاون اداره کل فنی استانداری تهران در بازدید از ساختمان فروشگاه قدس واقع در میدان خراسان به تشریح وضعیت ساختمان پرداخت و با اشاره به تصمیمات روز گذشته در استانداری تهران، گفت: در جلسه روز قبل تمام دستگاه های خدمات رسان موظف به همکاری برای تحویل و بهسازی این دو ساختمان برای استقرار کسبه پلاسکو شدند.

وی ادامه داد: اقدامات آتی از جمله تقسیم محوطه و فضای موجود ساختمان برای تحویل به کسبه آسیب دیده پلاسکو نیز بر عهده اتاق اصناف ایران و اتحادیه های ذیربط است.

*ساختمان شماره یک بنیاد مستضعفان برای پلاسکویی ها در میدان خراسان

معاون اداره کل فنی استانداری همچنین این نکته را مورد اشاره قرار داد که در صورتی که دو ساختمان فروشگاه قدس در میدان خراسان و مولوی نیازمند تعمیرات و بهسازی باشد، بنیاد مستضعفان هزینه های آماده سازی آن را متقبل می کند و از سوی این نهاد پیمانکاران برای تعمیرات و بهسازی موظف به فعالیت می شوند.
وی با اعلام آنکه ساختمان فروشگاه قدس در میدان خراسان دارای ۸ هزار و ۸۰۰  مترمربع فضای مفید است، در تشریح موقعیت جغرافیایی ساختمان شماره یک ( واقع در میدان خراسان) گفت: این ساختمان از یک طرف به خیابان خاوران و از سوی دیگر به خیابان ۱۷ شهریور منتهی می شود.

به گفته الیاس زاده،  این ساختمان دارای دو طبقه و یک نیم طبقه با حدود ۲۰ اتاق کار است؛ همچنین این ساختمان از پارکینگی بزرگ، سوله برای نگهداری کالا، درب اختصاصی برای ورود کالا و بارگیری، آسانسور و پله برقی برخوردار است، زیر زمین ساختمان نیز دارای اصالت کافی است و سازه و ستون های به کار رفته در ساختمان  ایستایی لازم را دارد.

همچنین این ساختمان محدودیتی برای فعالیت ندارد زیرا طبقه همکف محوطه به صورت پلان آزاد طراحی شده و با پارتیشن بندی آماده بهره برداری است.

معاون اداره فنی استانداری تهران تاکید کرد: این ساختمان مقاوم و مستحکم است اما در صورت ضرورت می توان نظر سازمان نظام مهندسی را از حیث امنیت و استانداردهای کافی برای فعالیت تجاری در آن اخذ کرد.

وی در واکنش به پرسشی مبنی بر آنکه چرا و به چه مدت این ساختمان بلا استفاده بوده است، گفت:  در دوره های مختلف از طبقه همکف ساختمان برای برگزاری نمایشگاه استفاده می شده است و در مورد اینکه چرا بقیه طبقات خالی و بلااستفاده مانده، بی اطلاع  ام.

رئیس اتحادیه پوشاک تهران: در آستانه شب عید زمان برای کسبه پلاسکو اهمیت دارد

در این بازدید میدانی، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک نیز در جمع اعضای شورای ساختمان پلاسکو و ناظر اتاق اصناف ایران با تاکید بر این مطلب که در آستانه شب عید هستیم و زمان برای فعالیت کسبه پلاسکو از اهمیت بسزایی برخوردار است، گفت: این ساختمان در صورتی که ظرف چند روز آینده آماده شود، برای فعالیت و استقرار کسبه پلاسکو مناسب است.

البرزپور یکی از کسبه پلاسکو نیز در بازدید از ساختمان شماره یک که تحت عنوان قدس واقع در میدان خراسان نام برده می شود، گفت: استقرار کسبه پلاسکو نیازمند تصمیم و مشورت با هیات مدیره پلاسکو ، سایر کسبه و اتحادیه پوشاک و پیراهن دوزان است.

روزهای آینده درباره استقرار پیراهن دوزان در این ساختمان ها اطلاع رسانی می‌شود

مجتبی دورودیان رئیس اتحادیه پیراهن دوزان نیز جمع بندی خود را از فضا و محوطه بازدیده شده ، به زمان دیگری موکول کرد و صرفا این نکته را مورد تاکید قرار داد که باید در مورد اسکان موقت در این مکان با کسبه پلاسکو  مشورت شود و نتیجه طی روزهای آینده اطلاع رسانی می گردد.

*ساختمان شماره دو بنیاد مستضعفان برای پلاسکویی ها در خیابان مولوی

ساختمان شماره دو برای استقرار کسبه آسیب دیده پلاسکو ساختمان قدس واقع در خیابان مولوی است که الیاس زاده معاون اداره کل فنی استانداری تهران در تشریح متراژ و زیر بنای این ساختمان  گفت: این ساختمان نیز حدود ۹ هزار مترمربع مساحت و دارای پارکینگ و دو طبقه است.

رئیس اتحادیه پوشاک:  بنیاد مستضعفان برای آماده سازی به سرعت دست به کار شود

شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک نیز در ارزیابی خود از این ساختمان و در پاسخ به این سوال که آیا این ساختمان برای استقرار کسبه پلاسکو مناسب است، گفت: این ساختمان نسبت به ساختمان مستقر در میدان خراسان آماده تر به نظر می رسد و برای تعمیرات جزئی آن باید بنیاد مستضعفان دست به کار شود اما مسئله مهم ما بعد مسافتی است که کسبه پلاسکو برای حضور و فعالیت در این ساختمان باید طی کنند.

وی تصریح کرد: اکثر کسبه پلاسکو بنکدار، تولیدکننده و توزیع کننده پوشاک بودند و بخش عمده ای از کارگاه های تولیدی و خیاطی ها در اطراف ساختمان پلاسکو مستقر بودند و به نظر می رسد که این مکان از بعد مسافتی و دسترسی به کارگاه های تولیدی چندان برای کسبه مناسب نباشد.

رئیس اتحادیه پوشاک در واکنش به اظهارات مسئولان مبنی بر آماده سازی این ساختمان ها برای استقرار کسبه پلاسکو نیز اظهار داشت: آماده سازی ساختمان ها زمان بر است؛  اگر طی ۲۰ روز آینده آماده شود،  به حال کسبه پلاسکو مفید نیست چون زمان اندکی تا شب عید مانده است.

وی ضمن اشاره به این مطلب که اوج کار بنکداران، تولیدکنندگان و توزیع کنندگان پلاسکو بهمن ماه است و اسفندماه زمان فعالیت خرده فروشان است، گفت: بنکداران و عمده فروشان پلاسکو هم اکنون به فضای مناسب برای فعالیت نیاز دارند بنابراین نمی توانند تا ۱۰ تا ۲۰ روز دیگر معطل بمانند، باید در عرض ۲۴ ساعت مکانی برای استقرار کسبه پلاسکو در نظر گرفته شود.

شیرازی این نکته را نیز مورد تاکید قرار داد که باید ساختمانی در اختیار کسبه پلاسکو گذاشته شود که آماده فعالیت و بهره برداری باشد نه اینکه نیازمند تعمیرات و بازسازی طی روزهای آینده باشد ؛ همچین ساختمان معرفی شده به  کسبه پلاسکو  باید در خیابان های فردوسی، طالقانی و امام خمینی مستقر باشد.

عضو شورای ساختمان پلاسکو:  باید به اجماع برسیم

تهرانی از اعضای شورای ساختمان پلاسکو نیز در ارزیابی صورت گرفته از ساختمان های معرفی شده بنیاد مستضعفان برای استقرار کسبه پلاسکو، اظهار داشت: باید با کسبه پلاسکو برای استقرار در این ساختمان ها مشورت کنیم و به اجماع برسیم.

انتهای پیام/