22:27 1403/02/15

بازگشت نامداران کمدی به شبکه ۳

صافی نیوز/ کمتر کسی است که مخاطب سریال‌های کمدی تلویزیون باشد و جواد رضویان و سیامک انصاری را نشناسد؛ چهره‌هایی کارآزموده که در شماری از پرمخاطب‌ترین سریال‌های تاریخ تلویزیون حضور داشتند و مخاطبان با آثار آنها خاطره دارند؛ حالا این دو چهره تصمیم گرفتند تا در کنار هم سریالی را کارگردانی کنند که هر دو نقش‌های اصلی آن را هم ایفا می‌کنند. «صفر بیست و یک» با نام اولیه «نیوجرسی» عنوان سریالی است که این دو با هم برای شبکه سوم سیما آماده کرده‌اند.

باجناق فامیل میشه؟!
جواد رضویان و سیامک انصاری برای روایت قصه اولین سریال تولید مشترک‌شان، دست بر قصه دو باجناق گذاشته‌اند که از قضا روابط دوستانه‌ای با هم ندارند و اتفاقا هر دو کارمند شهرداری هستند؛ همین موقعیت خانوادگی و کاری باعث می‌شود هر کدام از این دو سعی کند تا باجناق دیگر را بر زمین بزند؛ انگار که سازندگان «صفر بیست ویک» آن جمله مزاح‌گونه ایرانیان را سرلوحه خود قرار داده‌اند: «ژیان ماشین نمی‌شه، باجناق فامیل نمی‌شه!»
این سریال ۲۵ قسمتی برای پخش در ایام ماه ربیع و پس از اتمام پخش سریال «نجلا» از شبکه سوم سیما آماده شد و بلافاصله پس از اتمام «نجلا» 
روی آنتن شبکه سه رفت. البته پیش از این قرار بود این سریال زودتر از اینها به آنتن برسد که شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا تولید این مجموعه را با تاخیر همراه کرد.
از بازی مقابل دوربین تا کارگردانی در پشت دوربین
«صفر بیست و یک» ششمین تجربه سیدجواد رضویان در مقام کارگردانی مجموعه‌های تلویزیونی است، ولی این اولین همکاری مشترک او با سیامک انصاری به عنوان کارگردان است و البته اولین تجربه کارگردانی سیامک انصاری در عرصه تلویزیون هم به شمار می‌آید. هرچند سیامک انصاری همزمان با کارگردانی مشترک سریال «صفر بیست و یک»، کارگردانی مجموعه تلویزیونی «سیم آخر» را هم آغاز کرده که اثری درباره آسیب‌شناسی فضای موسیقی است و فعلا‌ در مرحله نگارش قرار دارد، اما قرار است از شبکه پنج سیما پخش شود.
البته جواد رضویان و سیامک انصاری پیش از این بارها با هم به عنوان بازیگر همبازی شده بودند اما در مقام کارگردان این اولین تجربه آنهاست؛ چهره‌هایی که بسیاری از مخاطبان آنها را با بازی در نقش‌های مختلف طنزهای شبانه مهران مدیری به خاطر دارند و حالا تصمیم گرفته‌اند در کنار بازی مقابل دوربین، مدیریت پشت دوربین نیز را در اختیار بگیرند.
 سریال‌سازی با حفظ پروتکل‌های بهداشتی
نکته مهم در ارتباط با این سریال آن است که در این چند ماه اخیر [منظور قبل از آغاز دو ماه عزاداری است] تلویزیون هر چند مجموعه‌های طنزی همچون «پایتخت ۶» و «نون.خ۲» را روی آنتن فرستاد ولی جای خالی یک کمدی تازه در تلویزیون مدت‌ها بود که احساس می‌شد و بازگشت زوج جواد رضویان و سیامک انصاری به تلویزیون می‌تواند یادآور خاطرات سریال‌های پرمخاطبی همچون «پاورچین» و «جایزه بزرگ» که هر دو این چهره‌ها در آنها نقش‌آفرینی می‌کردند، باشد.
چندی پیش جواد رضویان با انتشار ویدئویی در حساب شخصی اینستاگرام خود علاوه بر اعلام زمان پخش این سریال، به مردم اطمینان خاطر داد که تصویربرداری و ضبط سریال صفر بیست و یک با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌گیرد و در ادامه نیز از مردم خواست توجه بیشتری به رعایت این موارد داشته باشند.
 بازیگری که به خاطر کرونا کنار کشید!
جالب اینجاست که گویا کرونا علاوه بر همه محدودیت‌هایی که برای «صفر بیست ویک» داشته، از یک طریق دیگر نیز به ساخت و تولید این مجموعه تلویزیونی ضربه زده است! مهدی فرجی، تهیه‌کننده این سریال در گفت‌وگویی درباره یکی از تاثیرات منفی کرونا بر این پروژه می‌گوید: «ما با یکی از بازیگران سرشناس در همان ابتدای ضبط قرارداد بسته بودیم اما ایشان در ادامه ترجیح دادند به علت شیوع مجدد ویروس کرونا از پروژه جدا شوند و ما هم بدون هیچ مشکلی با ایشان کنار آمدیم و فرد مورد نظر را جایگزین کردیم.»
او درباره سختی‌های کار در این شرایط پیچیده کرونایی هم می‌گوید: «روزهایی بود که نزدیک به ۱۰۰ هنرور سر صحنه داشتیم و واقعا مسؤولیت بزرگ و دشواری بود که طی پنج ماه تصویربرداری پروژه مراقب سلامتی همه عوامل باشیم که هیچ کس مبتلا به کرونا نشود و خدا را شکر حتی یک نفر از عوامل مجموع «صفر و بیست‌ و‌یک» هم به کرونا مبتلا نشد.»
 تلاش برای پخش بی‌فاصله فصول «صفر بیست‌و‌یک»
نکته دیگر این‌که مهدی فرجی تهیه‌کننده این سریال، مدتی پیش سریال «نون.خ» را برای پخش در شبکه اول سیما آماده کرده بود که فصل دوم آن پدیده سریال‌های کمدی در سال ۹۹ بود و با استقبال چشمگیر مخاطبان روبه‌رو شد؛ همین استقبال هم بود که باعث شد قصه «نون.خ» برای فصل سوم نیز ادامه پیدا کند و این کمدی اجتماعی نیز این روزها در حال تصویربرداری است و حالا «صفر بیست و یک» هم از جمله مجموعه‌هایی است که قرار است ادامه قصه آن در فصول بعدی نیز روایت شود.
مهدی فرجی در گفت‌وگویی که به تازگی منتشر شده در ارتباط با کم و کیف ساخت فصل دوم «صفر بیست و یک» گفته است: «نهایت تلاش‌مان را خواهیم کرد روند تولید فصل دوم سریال را قبل از آن که پخش فصل نخست به اتمام برسد، آغاز کنیم تا مخاطبان بدون وقفه فصل‌های بعدی این سریال را از آنتن شبکه سه سیما تماشا کنند.»

انتهای خبر/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *