سیدعلی موسوی حسینی:

بانوان متدین همواره برای حفاظت از حجاب و ارزش‌های دینی ایثار و فداکاری کرده اند

صافی نیوز / فرماندار مراغه: بانوان متدین همواره در طول تاریخ معاصر برای حفاظت از حجاب و ارزش‌های دینی ایثار و فداکاری کرده اند.

به گزارش صافی، سیدعلی موسوی فرماندار مراغه امروز (دوشنبه) در همایش عفاف و حجاب که در سالن اجتماعات شهرداری مراغه برگزار شد، افزود: در دوران پهلوی اول بانوان میهن اسلامی در برابر کشف حجاب رضاخانی ایستادند تا جایی که حتی برای حفظ حجاب خود حاضر به خانه‌نشینی شدند.

وی افزود: در دوران ستمشاهی نیز بانوان و زنان این مرز و بوم نقش اساسی در شکل‌گیری مبارزه‌های انقلابی و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی داشتند و شهادت جمعی از زنان و دختران کشورمان در ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ به الگویی برای شدت بخشیدن به مبارزه‌های ضد استبدادی و ضد رژیم پهلوی تیدیل شد.

فرماندار مراغه با تاکید بر اینکه بانوان ایران اسلامی طی هشت سال دفاع مقدس نیز در پشتیبانی از جبهه‌های حق علیه باطل نقشی انکارناپذیر داشته‌اند، اضافه کرد: امروز هم بانوان و زنان کشورمان با شجاعت از ارزش‌های اسلامی دفاع می‌کنند.

موسوی حسینی با اشاره به اینکه زنان بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده اند، اظهار داشت: باید برای اشتغال و جایگاه شغلی بانوان برنامه‌ریزی اساسی شود.

زنان به برکت نظام اسلامی همواره در صحنه هستند

شهرام مروتی شهردار مراغه نیز در این آیین گفت: زنان و بانوان جامعه اسلامی هم‌اکنون در تمایم مسائل و جایگاه‌های مدیریتی با مردان مشارکتی فعال دارند که این امر به برکت نظام مقدس اسلامی محقق شده است.

وی افزود: بانوان کشورمان در عرصه‌های علمی، فناوری، فرهنگ و هنر فعالیتی چشمگیر دارند و اکنون شاهد افتخارآفرینی آنان هستیم.

وی اضافه کرد: در شهرداری مراغه نیز بانوان در این نهاد خدمت‌رسان از سطح کارشناسی تا سطح معاونت حضوری فعال دارند.

به گزارش صافی، در این همایش از بانوان شاغل و نمونه شهرداری مراغه نیز تجلیل شد.

انتهای پیام/