بایدن اعمال تحریم علیه مقامات نظامی میانمار را اعلام کرد

صافی نیوز / رئیس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه تحریم‌هایی را علیه مقامات نظامی میانمار که در کودتای این کشور نقش داشته‌اند اعلام کرد.

به گزارش صافی به نقل از فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه تحریم‌هایی را علیه مقامات نظامی میانمار، خانواده‌هایشان و برخی کسب‌وکارهای آنها را در پی کودتای انجام شده در این کشور اعمال کرد.

بایدن این تحریم‌ها را در کاخ سفید اعلام کرد و افزود که دستور اجرایی علیه سران نظامی که کودتا را به پیش برده‌اند اعمال کرد و منافع تجاری آنها را مسدود کرده و محدودیت‌هایی را علیه اعضای خانواده آنها اعمال کرده است.

در بیانیه کاخ سفید اشاره‌ای به نام این مقامات نظامی نشده است.

رئیس جمهور آمریکا گفت که با «میچ مک‌کونل» رهبر جمهوری‌خواه اقلیت سنا و همچنین متحدان و شرکا در سراسر جهان رایزنی کرده و درصدد آغاز تلاشی برای ایجاد واکنش بین‌المللی هماهنگ شده در قبال کودتا در میانمار است.

بایدن اضافه کرد: «پیام قدرتمند و یکپارچه‌ای از سوی آمریکا برای تشویق دیگر کشورها برای پیوستن به ما و فشار برای بازگشت دموکراسی به میانمار ضروری است.

«مین آهنگ هلینگ» فرمانده ارتش میانمار که هفته گذشته بعد از کودتای نظامی، قدرت را به دست گرفت، تصریح کرد که دولت میانمار بواسطه «تقلب انتخاباتی» از قدرت برکنار شد و متعهد شد که ارتش وی یک «دموکراسی واقعی و اصولی» تشکیل دهد.

روز دوشنبه هفته گذشته بود که پس از انتشار اخباری درباره بازداشت «آنگ سان سوچی»، رهبر حزب حاکم میانمار و دیگر رهبران این حزب، ارتش این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد که قدرت را به مدت یک‌ سال در اختیار گرفته است.

ارتش میانمار با اعلام حکومت نظامی در این کشور اعلام کرد که قدرت برای مدت یک سال به «مین آنگ هلینگ» فرمانده کل ارتش میانمار منتقل شده است.

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری سوچی در ۲۳ آبان ماه با کسب ۸۳ درصد از آراء در انتخابات پارلمانی میانمار پیروز شده بود.

سخنگوی «حزب ملی برای دموکراسی» به رهبری سوچی روز چهارشنبه اعلام کرد، دادگاهی در میانمار وی را به نقض قوانین صادرات و واردات متهم کرده است.

ظرف روزهای اخیر، شمار زیادی از هواداران دولت سوچی و مخالفان کودتا، در خیابان‌های میانمار دست به اعتراضات گسترده زدند که با برخود نیروهای پلیس و بازداشت عده‌ای از معترضان همراه شد.