کاخ سفید:

بایدن با ملک سلمان و بن سلمان دیدار می‌کند

صافی نیوز / هماهنگ کننده تماس‌های استراتژیک در شورای امنیت ملی آمریکا در سخنانی اعلام کرد که رئیس جمهوری کشورش در جریان سفر ماه جاری به عربستان سعودی با پادشاه و ولیعهد این کشور دیدار خواهد کرد.

به گزارش صافی به نقل از ایسنا، جان کربی، هماهنگ کننده تماس‌های استراتژیک در شورای امنیت ملی آمریکا در سخنانی اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهوری کشورش طی ماه جاری میلادی به عربستان سعودی سفر می‌کند و در جریان این سفر نشستی را با ملک سلمان بن عبدالعزیز آل سعود برگزار خواهد کرد.

وی گفت که این نشست دوجانبه با حضور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان برگزار خواهد شد.

جان کربی در این باره تصریح کرد: بایدن در یک دیدار دوجانبه با ملک سلمان و تیم رهبری او گفت‌وگو می‌کند و همانطور که می‌دانید ولیعهد سعودی نیز جزئی از این تیم رهبری است، بنابراین او بخشی از آن نشست خواهد بود و رئیس جمهور با ولیعهد در چارچوب همین نشست گفت‌وگوی گسترده‌ای را انجام خواهد داد.

کربی درحالی از دیدار بایدن با بن سلمان خبر داده است که رئیس جمهوری آمریکا ۲۷ خرداد در سخنانی گفته بود که در سفرش به عربستان قرار نیست با ولیعهد این کشور دیدار کند.

جو بایدن به خبرنگاران گفته بود: قرار نیست با محمد بن سلمان ملاقات کنم. من به یک اجلاس بین‌المللی می‌روم. و او در آن جلسه خواهد بود.

در همین حال رسانه‌های آمریکایی نیز گزارش دادند که برت مک گورک، هماهنگ کننده ارشد کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا پنجشنبه برای انجام مقدمات نهایی سفر بایدن، راهی ریاض شده است.

انتهای پیام/