نماینده قاینات در مجلس:

باید به ظرفیت بومی دانشگاه ها توجه شود

صافی - نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید به ظرفیت بومی و محلی در بحث دانشگاه ها توجه شود گفت: زعفران در قاین رتبه نخست را دارد اما چقدر مقاله و پایان نامه به این مهم اختصاص داده شده است.

فرهاد فلاحتی شامگاه جمعه در نشست روسای دانشگاه های خراسان جنوبی با وزیر علوم و هیأت همراه اظهار داشت: ما با آمایش وزارت علوم مخالف نیستیم اما به محدود کردن دانشگاه بهانه آمایش مخالف هستیم.

وی یادآور شد: ما برای مسائل احداث دانشگاه نباید سرمایه اجتماعی را از دست بدهیم که این مهم نیازمند برنامه ریزی است.

 بیشتر بخوانید: بنیاد ملی نخبگان یکی از بنیاد های بسیار موثر در خراسان جنوبی است

فلاحتی اظهار داشت: ما برای توسعه دانشگاه های کوچک کشور از جمله دانشگاه بزرگمهر قاین وارد دور باطل شده ایم و برای افزوده شدن نیروی کاری آن شرط اجرای آمایش را جلوی پای ما می گذارند.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای گرفتن رشته دانشگاهی نیز سند آمایش خواسته می شود افزود: قاین و زیرکوه 147 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان را دارد و بهترین فرصت تحصیل برای دانشجویان افغان فراهم است که ارزآوری خوبی برای ما دارد که باید به این موضوع توجه شود.

 شاید مهم باشد: ۱۷۵ شرکت فناوری در خراسان جنوبی فعال است

فلاحتی با بیان اینکه باید به ظرفیت بومی و محلی در بحث دانشگاه ها توجه شود گفت: زعفران در قاین رتبه نخست را دارد اما چقدر مقاله و پایان نامه به این مهم اختصاص داده شده است.