معاون رئیس جمهور:

باید جوانان را به ازدواج و فرزندآوری ترغیب کنیم

صافی نیوز / معاون امور مجلس رئیس جمهور گفت: وزارت بهداشت وظایف مهمی را بر دوش دارد که موضوعاتی مانند کنترل جمعیت که در گذشته مطرح شده بود را به اتمام برساند.

به گزارش صافی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمحمد حسینی گفت: چندین سال است که رهبر انقلاب به عنوان موضوعی راهبردی درباره سالمند شدن جمعیت کشور و جوانی جمعیت تاکید کرده اند. نباید در آینده با مشکل پیری جمعیت زیادی از کشور مواجه شویم.

به گفته وی بر این مبنا دولت و مجلس نیز به میدان آمده اند و بلافاصله پس از تصویب قانون جوانی جمعیت و تعالی خانواده دولت هم ورود پیدا کرده و اعتبار لازم را برای اولین بار در لایحه بودجه ۱۴۰۱ در نظر گرفته است.

او گفت: ستاد جوانی جمعیت با ریاست رئیس جمهور تشکیل شده و تقسیم کار هم در حال انجام شدن است. دستگاه‌های مختلف بر اساس عملکردی که دارند اعتبار‌ی خاص به آن‌ها اختصاص پیدا می کند. قانون مجلس را به تمامی استانداری‌ها و دستگاه‌ها ابلاغ کرده ایم و هر کدام باید به سهم خودشان در این امر اقدام کنند.

به گفته حسینی وزارت بهداشت وظایف مهمی را بر دوش دارد که موضوعاتی مانند کنترل جمعیت و تنظیم خانواده که در گذشته مطرح شده بودند را به اتمام برساند و به سمت ترغیب و تشویق افراد برای بحث ازدواج و فرزند آوری برود.

او گفت: اکنون فضای مثبتی داریم و باید به جد درباره افزایش فرزند آوری در خانواده‌ها اقدام شود.

انتهای پیام/