رئیسی:

باید مانع افزایش تورم شویم تا اجرای اصلاحات اقتصادی با موفقیت به پیش برود

صافی نیوز / رئیس جمهور با بیان اینکه امنیت امروز کردستان بزرگترین نعمت خداست و اظهار داشت: وحدت بین سنی و شیعه و اقوام، بزرگترین نعمتی است که خداوند به ما داده و در پرتو این نعمت باید برای خدمت به مردم خالصانه تلاش کنیم.

به گزارش صافی به نقل از ایلنا، سید ابراهیم رئیسی عصر روز جمعه در ادامه برنامه‌های بیست و هفتمین سفر استانی دولت مردمی که به مقصد استان کردستان برگزار شد، با تبریک روزهای پربرکت عرفه و عید سعید قربان گفت: با ادعا و سخن و پرحرارت صحبت کردن اتفاقی نمی‌افتد و برای مردم باید حقیقتا با اخلاص کار کرد و لازمه کار با اخلاص ارائه کارنامه است.
رئیس جمهور افزود: تاریخ کردستان گواه بر این است که مردان و زنانی نامدار و نامور شدند که حرف خود را در عمل اجرا کردند و به سخن و ادعا اکتفا نکردند و در مقابل آنان کسانی بودند که فقط حرف می‌زدند.

رئیسی با بیان اینکه مردم خواهان تحول هستند و تحول در گرو اقدام و عمل است، اظهار داشت: مطالبه مقام معظم رهبری از بنده و شما مدیران در هر کسوتی که هستید، کار است. اول باید خودمان را ببینیم و توجه کنیم که ماموریت و مسئولیت‌مان چیست؟ اینکه شما منتظر بمانید از تهران حرکتی شود یا در تهران منتظر باشند شما حرکتی کنید، این دقیقا خلاف انتظاری است که از ما می‌رود.

رئیس جمهور با بیان اینکه همه باید خودمان را در محضر خدا، در محضر مردم، در محضر ارباب رجوع و در سلسله مراتب اداری و سازمانی و نظارتی پاسخگو بدانیم، تصریح کرد: امروز مردم از ما انتظار دارند که در زندگی‌شان تحولی اتفاق بیفتد و اگر این اتفاق افتاد، احساس می‌کنند که کارها درست شده است.

رئیسی در ادامه سخنان خود با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی برخی سخنرانان در این جلسه درباره ناراحتی مردم از تورم خاطرنشان کرد: این حق مردم است و تورم باید مهار شود. دولت در این رابطه لایحه‌ای دوفوریتی به مجلس ارائه کرد تا بعضی از مسائل قانونی که باعث ایجاد تورم می‌شود، به آینده موکول شود، چرا که اگر امسال بخواهیم آنها را اجرا کنیم تورم ایجاد خواهد شد.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت خوددداری از هر گونه اقدام تورم‌زا در شرایط کنونی، گفت: همه ما در هر کجا، در مجلس یا دولت باید مانع از هر مساله‌ای شویم که باعث ایجاد تورم می‌شود و هر کس هر کاری که از دستش بر می‌آید باید در این رابطه انجام دهد.

رئیسی در ادامه سخنانش به موضوع سرمایه‌گذاری و نقش آن در رشد اقتصادی پرداخت و افزود: رشد اقتصادی ما در گرو افزایش سرمایه‌گذاری است و همه باید تلاش کنیم سرمایه‌گذاری را افزایش دهیم. همه در این زمینه مسئولیت داریم.

رئیس جمهور افزایش بهره‌وری را دیگر شرط تحقق رشد اقتصادی عنوان کرد و اظهار داشت: افزایش بهره‌وری با بخشنامه و دستور ممکن نیست، باید در بخش‌هایی که بهره‌وری کافی ندارند تحول اتفاق بیفتد. باید حداقل به میزانی که اعتبار و نیروی انسانی به کار گرفته می‌شود بهره‌وری حاصل شود. همه در این میدان مسئولیت دارند و هیچ‌کس نباید منتظر دیگری بماند.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در راس نظام راهبرد تعیین می‌کند و همه ما در میدان مجری هستیم، افزود: آنکه رهنمود می‌دهد مقام معظم رهبری است و بنده در جایگاه مجری هستم و اگر اخلاص داشته باشم می‌توانم گره از مشکلات مردم باز کنم.

رئیسی با اشاره به استقبال پرشور در دیدارهای مردمی در سقز و سنندج اظهار داشت: این همه لطف مردم به بنده به عنوان یک طلبه برای این است که خدمتگزار آنها باشم و هیچ شانی جز خدمتگزاری به مردم برای خودم قائل نباشم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه از مدیران انتظار دارد که با نگاه تحول‌گرایانه کارها را به پیش ببرند، تصریح کرد: در این جلسه وزرا و معاونین رئیس جمهور توضیح دادند که چه کارهایی باید در استان انجام شود. امروز وقتی به بخش‌های مختلف استان می‌رفتم یاد شهدا و کسانی بودم که با چنگ و دندان این مرز و بوم را حفظ کردند. اینها برای ما مسئولیت‌آور است.

رئیسی خاطرنشان کرد: امنیت امروز کردستان بزرگترین نعمت خداست. وحدت بین سنی و شیعه و اقوام، بزرگترین نعمتی است که خداوند به ما داده و در پرتو این نعمت باید برای مردم کار کرد و اشتغال ایجاد کرد. مسئولیت ایجاد اشتغال فقط به عهده وزارت کار نیست و همه در این زمینه مسئول هستیم.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه نسبت به بیکاری در استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان و چند استان دیگر دغدغه جدی دارد، خطاب به مدیران دولتی گفت: از همه شما خانم‌ها و آقایان مدیر انتظار دارم در میدان عمل و اجرا مخلصانه برای مردم کار کنید. هر جا خالصانه عمل کردیم امدادهای الهی هم به یاری ما آمد.

رئیسی با تاکید بر اینکه باید نگاه تحولی داشته باشیم، افزود: اگر کسی نگاه تحولی ندارد خودش بگوید من فردی عادی هستم، حاضرم عادی راه بروم، اما حرکت جهادی کار من نیست. اگر احساس می‌کنید فردی روحیه جهادی ندارد، حتما به جای او از کسانی که این روحیه را دارند استفاده کنید.

رئیس جمهور ادامه داد: بحث بر سر نگاه سیاسی افراد نیست، بحث این است که شما دلبسته به این انقلاب و نظام و مردم هستید یا نه؟ این میدان، میدان عمل و اجراست، نه حرف و ادعا؛ واقعا انتظار ما از شما مدیران اقدام و عمل در میدان است.

رئیسی با اشاره به اینکه قصدش از بیان این سخنان نادیده گرفتن تلاش‌ها و زحماتی نیست که در این سال‌ها کشیده شده است، اظهار داشت: نمی‌خواهم زحمات را نادیده بگیرم، اما نسبت به آنچه باید می‌شد، فاصله زیادی داریم. بخصوص در مناطقی مثل کردستان مردم از امتحانات سخت سربلند بیرون آمدند و در دفاع مخلصانه از انقلاب و نظام خوش درخشیدند، لذا وظیفه ما هم نسبت به آنها مضاعف است. ما خدمتگزار همه مردم هستیم، اما برای خدمت به کسانی که عزیزان خود را در راه انقلاب فدا کردند، مسئولیت ما سنگین‌تر است.

رئیس جمهور از همه مسئولان اجرایی، نظامی، انتظامی، نمایندگان محترم مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی و همه مدیران خواست که نگاه آنان تحولی و حرکت آنان جهادی باشد و تصریح کرد:‌ رزمندگان ما با نگاه تحولی و حرکت جهادی مناطقی مثل کردستان را لوث وجود ضدانقلاب پاک کرده و از چنگ دشمن نجات دادند.
رئیسی با بیان اینکه یکی از دلایل مهاجرت از روستاها به صرفه نبودن اقتصاد روستایی است و دولت برنامه دارد که با پرداخت تسهیلات و تضمین خرید محصول به رونق اقتصاد روستائیان کمک کند، خاطرنشان کرد: بنای دولت بر این است که در عمل با پیش‌بینی پذیر شدن اقتصاد کشاورزی و تضمین خرید محصولات و یکسری اقدامات دیگر روستائیان ترغیب به ماندن در روستا شوند.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه کردستان زمینه و ظرفیت‌های مناسبی برای تحقق شعار سال یعنی تولید، اشتغال‌آفرین و دانش‌بنیان دارد، گفت: مدیران نقش خیلی موثری در هدایت مجموعه خود دارند و به تعبیری مهمترین نقش برای فعال کردن یک مجموعه نقش مدیریت است. اگر مدیریت کارآمد نباشد، تخصیص اعتبار هم کاری از پیش نمی‌برد.

رئیسی از مدیران خواست که مدیریت خود را بر مبنای مردم‌دوستی واقعی اعمال کنند و افزود: نگاه دین ما به مدیریت با نگاه غالب در دنیا متفاوت است. در فرهنگ دینی ما مدیر خود را به خدایی پاسخگو می‌داند که هر لحظه ناظر اوست و اساسا عالم را محضر خدا می‌داند. ساز و کار این مدیریت متفاوت است و اساس آن عشق ورزیدن به خداست.

رئیس جمهور اظهار داشت: برخورداری مسئولان از احساس مسئولیت بسیار امر مهمی است و انتظار از مدیران امروز دولت مردمی و انقلابی آن است که همه کسانی که به نام این دولت و به نام این مجلس و به نام این نظام، در جای جای نظام تحت رهبری‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب کار می‌کنند نسبت به رفع مشکلات و گشودن گره کار مردم احساس مسئولیت داشته باشند.

رئیسی با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که هیچ مشکلی در کشور نیست که راه‌حل نداشته باشد، تصریح کرد: نگاه‌ها برای حل مشکلات باید به داخل باشد، دست بیگانگان تاکنون گره‌ای برای ما باز نکرده و بعد از این هم باز نخواهد کرد. آنها دلشان برای ملت ایران نسوخته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه در کشور توانایی‌های زیادی داریم، خاطرنشان کرد: ضمیمه کردن دانایی‌ها به توانایی‌ها گره‌ها را می‌گشاید.

رئیسی در ادامه سخنانش درباره فهرست مصوبات سفر استانی دولت مردمی گفت:‌ در این فهرست نه همه نیازهای استان،‌ بلکه اولویت‌ها در نظر گرفته شده است. تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام که درصد بالایی پیشرفت عملیاتی دارند، از جمله اولویت‌های دولت در سفرهای استانی است.ز

انتهای پیام/