نماینده مردم سمنان:

باید نیروهای خلاق داخلی را در راستای اقتصاد مقاومتی به کارگیری کنیم

صافی - نماینده مردم سمنان مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای اقتصاد مقاومتی باید نیروهای خلاق داخلی را با جذب حداکثری بکارگیری کنیم.

احمد همتی عصر امروز در آئین اختتامیه جشنواره ابتکارات و اختراعات رویش خاوران و دماوند با اشاره به فرایند تجاری سازی اختراعات اظهار داشت: آرامش و ثبات لازمه توسعه ابتکارات و اختراعات در کشور است و امروز باید همه برای این موضوع تلاش کنند.

وی افزود: زمینه‌ساز همه این روند خوب توسعه ابداعات و اختراعات و فرآیند آن آرامش و ثبات در کشور است و اگر بخواهیم این روند را به خوبی طی کرده و به نتیجه سریع و مناسبی برسیم؛ باید ثبات و آرامش را در کشور ایجاد کنیم.

وی با اشاره به نقش مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد دخیل در سیاست‌گذاری های کشور برای توسعه ابتکارات و اختراعات عنوان کرد: امروز عده‌ای در صدد این هستند که این ثبات و آرامش را بهم زده و بی ثباتی را در کشور تشدید کنند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر برهم زنندگان ثبات کشور، در خارج بوده و غیر ایرانی باشند؛ تکلیف آنان روشن است و جای تعجب ندارد اضافه کرد: تعجب اینجا است که عده‌ای در داخل هستند و ثبات کشور را زیر سوال می‌برند.

همتی با بیان اینکه گاهی تحلیل‌های غلط و گاهی هم منافع شخصی و در برخی موارد نیز هر دوی این عوامل سبب این می‌شود که عده‌ای بخواهند با اقدامات خود ثبات کشور را برهم بزنند گفت: باید توجه داشت که نتیجه آن خنثی شدن استعدادهای کشور است.

وی با اشاره به اینکه استعداد وقتی بروز می‌کند که زمینه مناسب برای بروز آن وجود داشته باشد افزود: ثبات و آرامش در کشور و وجود یک مدیریت با ثبات در کشور عوامل بروز استعدادهاست.

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی افزود: امروز همه ما باید دست با دست هم داده و یک چشم‌انداز روشن را برای کشور ایجاد کنیم که در سایه آن جوان خلاق و مخترع و نخبه استعدادهای خود را بروز دهد و مسئولیت اصلی این مهم بر عهده مسئولان است؛ اما همه در این زمینه وظیفه دارند.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی با معنی صرفه‌جویی نیست بلکه ارکان اقتصاد مقاومتی شامل استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در کشور است اظهار داشت: در راستای اقتصاد مقاومتی باید نیروهای خلاق داخلی را با جذب حداکثری بکارگیری کنیم.

همتی با اشاره به اینکه برون نگر بودن را رکن دیگر اقتصاد مقاومتی دانست و با بیان اینکه باید از این ظرفیت استفاده کنیم تصریح کرد: دانش بنیان بودن بعد دیگر اقتصاد مقاومتی است و مسئولان در این جشنواره‌ها به دنبال آن هستند.

هفت ایده برتر جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش خاوران و دماوند سمنان تجلیل شدند

70 ایده به دبیرخانه جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش خاوران و دماوند ارسال شد که از این تعداد نیز هفت ایده برتر از سوی داوران معرفی و تجلیل شدند.

مهزاد اسماعیلی فلک از اردبیل، هادی کارگر شریف آباد از سمنان، شهید ناظمی از سمنان، داود روز علی زاده از خوزستان، احسان درستکار، فرید جلیلی جمشیدی از خراسان و آرش جوانشیر خویی از تهران به عنوان صاحبان ایده برتر معرفی و تجلیل شدند.

در جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش خاوران و دماوند مخترعان در 105 غرفه تازه‌های خود را به نمایش گذاشتند که در آئین اختتامیه جشنواره غرفه‌های برتر نیز معرفی شد.

عباس رحمانی از غرفه مازندران، متین فراهانی از غرفه استان سمنان و صادق حیدری از غرفه استان مرکزی نیز به عنوان صاحبان غرفه‌های برتر تجلیل شدند.

نمایشگاه فناوری آب بخش دیگری از جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش در سمنان بود که در این بخش نیز غرفه شرکت پلی اتیلن سمنان، غرفه شرکت پل آب قومس و غرفه شرکت مبتکران صبای پارسیان به عنوان غرفه برتر انتخاب شدند.

در اختتامیه جشنواره اختراعات و ابتکارات رویش دماوند و البرز همچنین از مؤلف 2 کتاب “شیوه انتخاب ماده گندزدا” و “راهنمای یکپارچگی ایمنی فرآیند انجام کار” نیز تجلیل شد.