پروانه سلحشوری:

با آمدن رئیسی وضع بدتر شد

صافی نیوز / نماینده پیشین مجلس گفت: اقتصاد ایران در آستانه فروپاشی است و رابطه دولت – ملت تقریباً قطع است و حتی به نوعی در تناقض و جدال با هم هستند.

به گزارش صافی به نقل از منیبان، پروانه سلحشوری، نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم، در پاسخ به اینکه راه برون‌رفت کشور از موج اعتراضاتی که حدود چهار ماه است کشور را فرا گرفته است چیست؟ به «منیبان» گفت: اینکه راه برون‌رفت از بحران کنونی شدنی است یا نه به اراده حاکمیت برمی‌گردد. از سوی مردم، اعتراض خیابانی حق‌شان است آن هم طبق اصل 27 قانون اساسی. حتی اگر قانون اساسی را بخوانید متوجه می‌شوید که برای این‌ دست اعتراضات حتی شرط گرفتن مجوز هم دیده نمی‌شود. از طرفی اعتصاب هم حق مردم است این‌ها حقوقی است که به رسمیت شناخته شده است.

او افزود: مشکل کشور ما ساختاری است. به معنای کلمه ساختار دچار مشکل است و با تغییر افراد شاهد عوض ‌شدن اوضاع نخواهیم بود. مثال ساده آن روی کار آمدن آقای رئیسی است که می‌بینید نه تنها بر همان پاشنه چرخید که حتی وضع به مراتب بدتر هم شد.

رییس فراکسیون زنان مجلس دهم تصریح کرد: اگر حاکمیت تن به تغییرات ساختاری مانند رفراندوم بدهد حال این رفراندوم شاید در یک قالب کوچک باشد شاید اتفاقاتی بیفتد. اگر در این حد رفراندوم برگزار شود باز می‌شود تا حدی امیدوار بود که تغییرات ایجاد شود در غیر این صورت به باور من کار دیگری نمی‌شود کرد.

سلحشوری اظهار کرد: اکنون اقتصاد ایران در آستانه فروپاشی است و رابطه دولت – ملت تقریباً قطع است و حتی به نوعی در تناقض و جدال با هم هستند. از طرفی اوضاع و احوال اجتماعی هم حال و روز خوبی ندارد. بنابراین پر شدن این فاصله به نظر می‌رسد با رفراندوم شدنی باشد آن هم به باور من، باید تاکید کنم که «شاید» با رفراندوم بتوان اوضاع را به سمت عادی‌شدن سوق داد. شاید بسیاری از جامعه با این حرف من هم مخالف باشند و حتی به این کار هم رضایت ندهند. در عین حال شاید آن قشر خاکستری که تا امروز وارد صحنه اعتراض نشدند علیرغم گله‌مندی‌هایشان بتوان با ابزار رفراندوم راضی کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پایان خاطرنشان کرد: انتخابات آزاد به معنای واقعی و سپردن کارها به مردم می‌تواند چاره کار باشد. باز هم می‌گویم اگر چنین کارهایی صورت بگیرد شاید مردم حاکمیت را بپذیرند که من این رویکرد را در حال حاضر از طرف حاکمیت بعید می‌دانم چون هنوز بدنه اجتماعی از نظر قدرت به حاکمیت نمی‌چربد.

انتهای پیام/