رئیس جمهور:

با حمایت و صبوری مردم به اهدافمان رسیدیم

صافی نیوز / رئیس‌جمهور گفت: کسی فکر نمی‌کرد و نمی‌دانست که چه باری بر دوش دولت است. دولت در سخت‌ترین شریط یک ساله گذشته با رهبری رهبر معظم انقلاب و با حمایت و حضور و صبوری مردم، الحمدالله به اهداف رسیدیم.

به گزارش صافی، رئیس‌جمهور گفت: روز گذشته سالگرد انتخابات سال ۹۶ بود، در ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ مردم پای صندوق رای رفتند تا دولت دوازدهم را انتخاب کنند. البته نه مردم و نه نامزدها کسی فکر نمی‌کرد در این دوره چه بار سنگینی بر دوش دولت قرار می‌گیرد.

حسن روحانی در آئین بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت گفت: خدمت مردم بسیار عزیز و صبور ایران دلاور سلام عرض می‌کنم و خوشحالم این پنجشنبه مثل ۶۷ پنجشنبه قبلی است و بیش از یک میلیارد و سیصد میلیون دلار در پروژه امروز افتتاح شده و بسیار حائز اهمیت است که در شرایط تحریم به این مرحله رسیدیم.

وی افزود: روز گذشته سالگرد انتخابات سال ۹۶ بود، در ۲۹ اردیبهشت سال ۹۶ مردم پای صندوق رای رفتند تا دولت دوازدهم را انتخاب کنند. البته نه مردم و نه نامزدها کسی فکر نمی‌کرد در این دوره چه بار سنگینی بر دوش دولت قرار می‌گیرد و ما وارد بزرگترین جنگ اقتصادی می‌شویم و وارد یک پاندمی می‌شویم که در طول قرن بی‌سابقه بود. دولت با رهبری رهبر معظم انقلاب و با حمایت مردم و صبوری مردم این مسیر را طی کرده و این پنجشنبه‌ها تو دهنی به آمریکا بود و نشان داد مردم ایران مقاوم هستند و مثل سرو مسیر خود را ادامه می‌دهند.

وی ادامه داد: مهم این است که از پا نیفتادیم و روحیه خود را از دست ندادیم و با قدرت در جنگ اقتصادی طرح‌های خود را ادامه دادیم و امروز پیروزی‌ها و موفقیت‌های بسیار بزرگی داشتیم.

رئیس جمهور گفت: همانطور که قول دادیم از ابتدای سال ۹۹ تاکنون ۱۷ طرح پتروشیمی را افتتاح کردیم که در تاریخ صنعت پتروشیمی کشور بی‌نظیر است که در یکسال این همه طرح و پروژه در صنعت پتروشیمی افتتاح شود.

وی تاکید کرد: مردم ایران از همه احزاب و سیاسیون جلوتر هستند، آنان در رابطه با نحوه تعامل با دنیا و با کشورهای همسایه و اینکه چگونه باید جذب سرمایه کنیم جلوتر هستند.

روحانی خاطر نشان کرد:می‌دانید رشد و توسعه بدون جذب سرمایه، بدون شرکت‌های دانش بنیان ،دولت و همه ارگانهای نظام امکان پذیر نیست.باید همه بخش‌ها و قسمت ها در کنار هم قرار گیرند تا کشور در مسیر حرکت و رشد قرار گیرد.

وی بیان کرد: امروز وزارت نفت ما از آغاز دولت یازدهم یکی از پیشتازان در زمینه توسعه بوده است و من از همه بخش‌های وزارت نفت و شکر می‌کنم که امروز در بنزین گازوئیل و گاز صادر کننده هستیم آن‌هم در حالی که ما در دولت یازدهم ۳ الی ۴ ماه فصل سرما ما وارد کننده بودیم.

وی با بیان این‌که دولت قادر بود در یکسال طلایی به معنی واقعی کلمه جهش تولیددر پتروشیمی را اجرا کند، اظهار داشن:اینکه ما از اول دولت یازدهم از سال ۹۲ تا امروز تقریباً ظرفیت پتروشیمی را ۲ برابر می‌رسانیم و تولید از ۵۰ و خوردی میلیون تن تا پایان امسال به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد و این که دولت قادر باشد ظرفیت پتروشیمی را در هشت سال به ۲ برابر برساند بسیار مهم است.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: هر سال، ۳ میلیارد دلار با همه شرایط سخت فقط در پتروشیمی سرمایه‌گذاری شد که نشان دهد وزارت نفت، بخش خصوصی، شرکت‌ها و همه مهندسان و کارگران ما چه کار عظیمی انجام داده‌اند.

وی افزود: روز گذشته تاکید کردم اگر پتروشیمی نبود در این جنگ اقتصادی به مشکل برمی‌خوریم، این پتروشیمی بود که جایگزین صادرات نفت شد. اینکه ترامپ بولتون و نتانیاهو شکست خوردند به دلیل این بود که ملت ایران با همه توان به صحنه آمدند از جنگ نترسیدند و معامله کردند.

وی ادامه داد: صادرات نفت ما را موانع فراوانی رو به رو کردند بنابراین به جای صادرات نفت صادرات غیر نفتی را جایگزین کردیم.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم ۱۳۰ میلیارد دلار به صادرات اضافه شد و این رقم برای صادرات غیر نفتی است که تقریباً تمام ۵۹ درصد افزایش داشت.

رئیس‌جمهور گفت: با صادرات غیرنفتی تلاش و حرکتی که بخش های مختلف داشته اند، امروز ما به مرحله ای رسیده ایم که هر پنجشنبه و با وجود تحریم و کرونا، افتتاح های بسیار عظیمی را انجام می دهیم.۲۹ هزار میلیارد تومان امروز فقط افتتاح کردیم و نشان می دهد که ما مسیر درستی را انتخاب کرده ایم.

وی ادامه داد: این اتفاقات باعث شد که طرف های مقابل به وین بیایند و اینکه امروز می بینید در وین با ما مذاکره می کنند و قبول دارند که تمام تحریم های اصلی را بردارند، به دلیل توانمندی های کشورمان در حال حاضر بحث هایی که در مذاکرات انجام می شود روی جزئیات و موارد بسیار ریز است و مسائل اصلی مانند رفع تحریم نفت، پتروشیمی، کشتیرانی، بیمه و بانک ها را قبول کرده اند.

روحانی با بیان اینکه ما گام اصلی و بزرگ را برداشتیم و توافق اصلی انجام شده است، اظهارداشت: البته مواردی هم وجود دارد که ما در حال بحث و گفتگو هستیم تا به توافق نهایی برسیم اما کار را دولت انجام داده است.

وی یادآور شد: بنده تا چهار ماه پیش ذهنم مشغول بود که چگونه می خواهیم مشکل کرونا و تحریم را حل کنیم. ما دو بیل می خواستیم که با یک بیل به کمر کرونا بزنیم و یک بیل هم برای شکستن کمر تحریم ها لازم داشتیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه ما این دو بیل را پیدا کردیم و به کمر تحریم و کرونا زدیم، گفت: حتما کمر کرونا شکسته است و با واکسنی که وارد می شود و همچنین واکسن داخلی که ساخته می شود، ان شاءالله تا پایان دولت یک اطمینان نسبی در بحث کرونا به وجود خواهد آمد. البته باید تا پایان سال یا حتی بیشتر همه پروتکل های بهداشتی را رعایت کنیم. البته تا پایان دولت کمر کرونا را می شکنیم.

روحانی تأکید کرد: همچنین کمر تحریم را تا پایان دولت می شکنیم و امروز هم شکسته ایم. این افتخار برای ملت و صبوری آنان است و هر چه داریم از ملت ایران و هدایت های مقام معظم رهبری داریم و ان شاءالله خداوند پیروزی نهایی را نصیب ما می کند.

انتهای پیام/