وزیر کشور:

با عاملان حادثه تروریستی در مشهد برخورد خواهد شد

صافی نیوز / وزیر کشور گفت: با افراد ترویج دهنده تفکر و جریان تکفیری و عاملان حادثه تروریستی مشهد برخورد خواهد شد.

به گزارش صافی به نقل از ایرنا، احمد وحیدی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران درباره جنایت روز سه شنبه در حرم امام رضا (ع) گفت: این یک اقدام تروریستی بسیار شنیع بود که علیه سه تن از افراد مجاهد، پرتلاش و خدمتگزار مردم اتفاق افتاد و به شدت این حرکت را محکوم می‌کنیم.

وزیر کشور با عرض تبریک و تسلیت  شهادت یکی از این سه برادر بزرگوار خدمت بقیه الله و اقوام و ارزوی سلامتی هر برای دو عزیز دیگر، اظهار داشت: این واقعه تلخ نشان از آن دارد دشمن دست از ترویج نفاق برنداشته و تروریسم زاده نگاه استکباری است. داعش و گروههای دیگر تروریستی را اینها درست کردند.

وی اضافه کرد: امروز هم آبشخور فکری شان همان جریان فکری است که به خود اجازه می دهد در بهترین زمان و یکی از مقدس ترین مکان بدون هیچ جرمی که بتوانند ادعا داشته باشند و فرد مرتکب جرم، شتاختی از این افراد داشته باشد، این اقدام را انجام دادند.

رییس شورای امنیت کشور تاکید کرد:  این جریان کور و دست ساخته کشورهای غربی  و کسانی است که این فکر را ترویج می کنند بی شک با افراد ترویج دهنده این تفکر و عاملان این جنایت برخورد خواهد شد.

روحانیت همیشه در خط مقدم خدمت و هدف دشمن است

وزیر کشور تصریح کرد: این اقدام نشان می‌دهد روحانیت همیشه در خط مقدم خدمت و همچنین خط مقدم هدف دشمن بوده است‌، روحانیت همچنان پرقدرت در صحنه حاضر است و افتخار می‌کنیم این مجاهدان در کشور ما فعالیت بسیار دارند.

وی افزود: دشمن سعی دارد از اختلافات قومی مذهبی و بین ملتهای دوست استفاده کند که نخواهد توانست.

وحیدی با بیان اینکه بهترین جوانان افغانستان در مقابله با جریانات تکفیری جان خود را از دست دادند و ملت افغانستان آمریکا را با خفت از کشور خود بیرون کرد، تاکید کرد: این به جایگاه ملت افغانستان شائبه ای وارد نمی کند.

وی ادامه داد: ایران و افغانستان از یک ملت هستند که از ریشه و سابقه تمدنی مشترک برخوردارند و دشمن تلاش در ایران هراسی بین مردم افغانستان و افغانستان هراسی بین مردم ایران دارد که موفق نخواهند شد.

رئیس شورای امنیت کشور با قدرانی  از کسانی که این جریان تروریستی را محکوم کردند، گفت: انتظار داریم همه افرادی که حرفشان شنیده می شود این اقدام را محکوم کنند.

وی افزود: از غرب و آمریکا انتظار محکوم کردن نداریم چون خود موجب به وجود آورنده این تفکر هستند و این محکوم نکردنشان که آنها حامی این تفکرات هستند.

وزیر کشور تاکید کرد: همه ریشه‌های تروریستی و جریاناتی که خط دادند، شناسایی خواهند شد.

انتهای پیام/