19:50 1403/02/17
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

بحران بیکاری جوانان نتیجه کم‌کاری دستگاه‌های دولتی است

صافی – نماینده مردم اهر و هریس در مجلس بابیان اینکه سرمایه‌گذاران باید حمایت شوند، گفت: بحران بیکاری جوانان نتیجه کم‌کاری دستگاه‌های دولتی است.

بیت‌الله عبدالهی در گفت‌وگویی با انتقاد از عدم تأمین برق در شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی اظهار داشت: در حال حاضر در شهرک‌های صنعتی اهر و هریس و حتی استان با کمبود برق مواجه هستم و اگر سرمایه‌گذاری مراجعه کند شهرک‌های صنعتی قادر به تأمین برق مورد نیاز نیستند.

وی افزود: تا زمانی که خدمات و زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاری در شهرستان‌های اهر و هریس به‌ویژه در شهرک‌های صنعتی، چطور می‌توان انتظار داشت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی به دعوت مسئولان و معتمدان محلی در شهرستان‌ها آری بگوید.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس، کمبود آب در شهرستان‌های اهر و هریس را تهدیدی برای بخش کشاورزی این منطقه دانست، ادامه داد: هریس کم‌آب‌ترین شهرستان آذربایجان شرقی است و دولت علی‌رغم محدودیت‌تراشی هیچ‌گونه امتیازی به هریسی‌ها نمی‌دهد.

عبدالهی بابیان اینکه عدم سامان‌دهی روان‌آب‌ها در شهرستان اهر موجب خارج شدن منابع آبی و ایجاد محدودیت برای کشاورزان اهری می‌شود، گفت: خدارا شاکریم که اهر سد ستارخان را دارد اگر این را هم نداشت اهر خالی از سکنه می‌شد اما این سد انتظارات و خواسته‌های مردم را برآورده نمی‌کند به عبارتی باید منابع آبی اهر و هریس به درستی مدیریت شود.

وی در ادامه با ذکر این‌که توزیع عادلانه ثروت و برقراری عدالت توسط دولت نسبت به منطقه ارسباران علی‌الخصوص اهر و هریس با عدم تکمیل بزرگراه اهر-تبریز به درستی صورت نگرفته است، بیان کرد: زمانی که دولت‌های پیشین بی‌حساب و کتاب پول خرج می‌کردند بزرگراه اهر-تبریز را تکمیل نکردند و از وقتی که بنده نماینده مردم اهر و هریس شده‌ام تکمیل این بزرگراه را با قوت تمام از دولت پیگیری کرده‌ام.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس تصریح کرد: در حال حاضر ساخت بزرگراه اهر-تبریز از نظر تأمین اعتبار با اوراق هیچ‌گونه مشکلی ندارد شاید از لحاظ اعتبار نقدی مشکل داشته باشد اما با این‌حال جزو فعال‌ترین پروژه‌های راه‌سازی کشور است.

عبدالهی با اشاره به این‌که مزیت‌ها، مشوق‌ها و معافیت‌های چندانی به شهرستان‌های محرومی همچون اهر و هریس قائل نشده‌اند تا سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این شهرستان‌ها رغبت نشان دهند، افزود: سرمایه‌گذاران می‌دانند مشوق‌ها در پایتخت و کلان‌شهرهاست و آنها برای سود و منافع‌شان چون با سرمایه‌گذاری در اهر و هریس ضرر می‌کنند علاقه‌ای نشان نمی‌دهند.

نایب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس ابراز داشت: سیستم اداری در شهرستان‌ها سختگیرانه‌تر از کلان‌شهرهاست و با کمال تعجب منافع سرمایه‌گذاران در شهرهای بزرگ بهتر و راحت‌تر تأمین می‌شود و این مهم نشان‌گر بی‌توجهی به شهرهای کوچک است و در عین حال سیستم اداری برای سرمایه‌گذاری در کلان‌شهرها آسان‌تر و روان‌تر از شهرهای کوچک است.

وی با تاکید بر اینکه بحران بیکاری جوانان نتیجه کوتاهی دستگاه‌های اجرایی از قبیل سازمان برنامه و بودجه و غیره است، گفت: اکنون زمان آن نیست که دست‌روی‌دست بگذاریم جوانان از مدیران دولتی انتظار تسهیل در روند اشتغال‌زایی را دارند و اگر باز بی‌توجهی شود بحران بیکاری تشدید می‌شود.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *