برای جلوگیری از آفتاب سوختگی چه بخوریم؟

صافی نیوز / برای محافظت از پوست در برابر خورشید، یک مرحله مهم وجود دارد: رژیم غذایی!

به گزارش صافی، رژیم غذایی اغلب برای محافظت از پوست در برابر صدمات اشعه ماوراء‌بنفش خورشید نادیده گرفته می‌شود. بیایید نگاهی بیندازیم به اینکه کدام خوراکی‌ها می‌توانند از پوست شما در فصل تابستان محافظت کنند.

هندوانه

گوجه‌فرنگی عمدتا به داشتن لیکوپن – آنتی‌اکسیدانی که باعث قرمز بودن رنگ گوجه‌فرنگی است – شناخته می‌شود. اما هندوانه در واقع حاوی مقدار بسیار بیشتری از لیکوپن است. لیکوپن اشعه‌های UVA و UVB را جذب می‌کند. پس از چند هفته مصرف روزانه هندوانه، لیکوپن در نهایت می‌تواند به‌ عنوان یک ضد‌آفتاب طبیعی عمل کند. با‌ این ‌حال، محققان خاطرنشان می‌کنند که این روش لزوماً نمی‌تواند جایگزین سایر اقدامات محافظتی مانند SPF و لباس‌های محافظ در برابر آفتاب برای مقابله با لکه‌های پوستی ناشی از نور خورشید و آسیب‌های پوستی شود.

هویج و سبزیجات برگ‌دار

بدن ما بتا‌کاروتن را به ویتامین A تبدیل می‌کند که برای سلامت پوست، حیاتی است. یک متاآنالیز در سال ۲۰۰۷ نشان داد که بتاکاروتن پس از ۱۰ هفته مصرف منظم، یک نوع از محافظت طبیعی در برابر نور خورشید را فراهم می‌کند. منابع دیگر این ماده مغذی، شامل کلم‌پیچ، اسفناج و سایر سبزیجات برگدار هستند. به‌طور ‌خاص، سبزی‌های برگ‌دار سرشار از آنتی‌اکسیدان‌های لوتئین و زیگزانتین هستند که از پوست ما حتی در برابر سرطان پوست محافظت می‌کنند.

انتهای پیام/