8:43 1403/02/13
ماموريت رئيسي به وزارتخانه‌هاي صمت و جهاد:

برای حل مشکلات معيشت روزانه مردم تدبير کنيد

صافی نیوز / رئيس جمهور در جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت بر اجراي اقدامات اثر گذار براي ثبات در بازار و کنترل قيمت و تامين مواد اوليه مورد نياز تاکيد کرد.
ستاد هماهنگی اقتصادی دولت

به گزارش صافی به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، سيد ابراهيم رئيسي روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت گفت: وزارتخانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزي با برنامه ريزي کوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت ضمن اصلاح فرايندها براي حل مشکلات معيشت روزانه مردم تدبير و چاره‌انديشي کنند.

رئيسي با تاکيد بر همکاري همه اعضاي دولت به ويژه وزارتخانه‌هاي صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزي براي حل مشکلات اقتصادي از وزراي مربوطه و دبيرخانه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت خواست طرح‌ها و برنامه‌هاي تحولي را با مشارکت صاحبنظران و فعالان اقتصادي تهيه و پس از تصويب، ابعاد مختلف آن را براي مردم تبيين و تشريح کنند.

رئيس جمهور همچنين به معاون اول ماموريت داد سامانه جامع تجارت را در يک زمان بندي مناسب پيگيري و به نتيجه برساند.

رئيسي تصريح کرد: دولت ناظر اصلي در بازار است و مردم انتظار دارند با اولويت‌بندي مسائل مهم اقتصادي و با تلاش شبانه‌روزي، تحولي در اقتصاد کشور و معيشت آنان، به صورت ملموس رخ دهد.

در اين جلسه موضوع «سياست تجاري و ارزي» و «راه‌هاي افزايش و توسعه صادرات غيرنفتي» مورد بررسي قرارگرفت. براساس برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، افزايش صادرات غيرنفتي از ۳۵ ميليارد دلار به ۷۰ ميليارد دلار، هدف‌گذاري شده که لازمه آن اصلاح ساختار و مقررات صادراتي و افزايش سبد کالاهاي دانش‌بنيان، پيشرفته و اشتغال‌زا در صادرات و نيز تقويت بازارچه‌هاي مرزي است.

در اين جلسه همچنين براي اجرايي شدن اين طرح‌ها، ۱۴ پروژه زيرساختي و نيز مسيرهاي ويژه تجاري بين ايران و کشورهاي هدف بررسي و الزامات آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

سردبیر
سردبیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.singularReviewCountLabel }}
{{ reviewsTotal }}{{ options.labels.pluralReviewCountLabel }}
{{ options.labels.newReviewButton }}
{{ userData.canReview.message }}