برخورد سخت افزاری با تخلفات صنفی نتیجه مطلوب ندارد

شیراز-ایرنا- وزیر دادگستری گفت: تجربه نشان داده که برخوردهای سخت افزاری با تخلفات صنفی مانند نصب پلاکارد و دستگیری افراد، نتیجه مطلوب در پی نداشته و مشکلی از این طریق حل نشده است بلکه اینگونه برخوردها موجب وارد آمدن آسیب حیثیتی به این قشر می شود. به گزارش ایرنا سید علیرضا آوایی، سه شنبه در […]

شیراز-ایرنا- وزیر دادگستری گفت: تجربه نشان داده که برخوردهای سخت افزاری با تخلفات صنفی مانند نصب پلاکارد و دستگیری افراد، نتیجه مطلوب در پی نداشته و مشکلی از این طریق حل نشده است بلکه اینگونه برخوردها موجب وارد آمدن آسیب حیثیتی به این قشر می شود.

به گزارش ایرنا سید علیرضا آوایی، سه شنبه در پنجمین روز از دهه فجر در آیین افتتاح ساختمان اتاق اصناف در شهرستان مرودشت استان فارس افزود: اصناف از گذشته تاکنون، امین مردم بوده اند و نقش بی بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و کمک به رزمندگان اسلام ایفا کردند.
وی بیان داشت: هنگامی که تعزیرات برای برخورد با اصناف ورود پیدا می کند، بسیار برای ما تلخ است و آرزوی ما این است که مشکلات جامعه به شکل نرم افزاری حل و فصل شود به گونه ای که نیازی به وجود دادگستری ها و تعزیرات نباشد و این نهادها تعطیل شوند.
وزیر دادگستری ادامه داد: بر این باورم که با هم افزایی و همفکری می توان مشکلات را حل کرد و به هر میزان که برخوردها در جامعه کاهش یابد در مقابل آن همدلی، محبت و دوستی ها تقویت می شود.
در ادامه این آیین ساختمان اتاق اصناف شهرستان مرودشت که در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع با زیربنای ۷۲۸ مترمربع ساخته شده، افتتاح شد.
این ساختمان در ۹ طبقه احداث و دارای بخش های امور اداری، بازرسی و اتحادیه های مربوط به صنوف مختلف است.
در ادامه سفر وزیر دادگستری به شهرستان مرودشت، با حضور وی، طرح آبیاری نوین به روش خطی در چهار هزار و ۲۵۴ هکتار از مزارع دهستان رودبال این شهرستان به بهره برداری رسید.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در مراسم افتتاح این طرح که با حضور استاندار فارس برگزار شد، اظهار داشت: این طرح آبیاری نوین با عملکرد ٩٠ درصدی به نمایندگی از بیش از چهار هزار ۵٠٠ هکتار از مزارع این استان در دهستان رودبال مرودشت افتتاح شد.
مهدی قاسمی، افزایش بهره وری آب، کاهش مصرف آب و تولید بهتر را از مزایای این روش آبیاری برشمرد و افزود: ٨۵ درصد از هزینه های اجرای این نوع آبیاری توسط دولت تامین می‌شود.
شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.
وزیر دادگستری، دوشنبه (پانزدهم بهمن) در ادامه سفرهای استانی هیات دولت، همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر وارد شیراز شد و در مدت اقامت خود در استان فارس در نشست شورای قضایی این استان شرکت و همچنین از نمایشگاه دستاوردهای ۴۰ ساله دستگاه های اجرایی فارس نیز بازدید کرد.
۶۱۲۲ /۶۱۱۸ / ۲۰۲۷
انتهای پیام/