رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مراغه خبر داد:

برداشت بیش از ۳۰ تن گندم از اراضی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه

صافی نیوز - رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه گفت: بیش از ۳۰ تن گندم از اراضی تحقیقاتی و قابل کشت این دانشگاه برداشت شد.

محمدرضا ولیلو از برداشت بیش از ۳۰ تن گندم از اراضی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی مراغه خبر داد و گفت: با توجه به وجود ظرفیت قوی در زمینه کشاورزی خصوصاً زمین‌های مستعد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه اقدام به کشت مقدار ۱۵ هکتار از این اراضی به صورت کاشت دیم گندم کرد.

وی افزود: اکنون با برداشت بیش از ۳۰ تن گندم مرغوب و واگذاری آن به سیلوهای دولتی، زمینه مناسبی برای فعالیت‌های در آمدزایی غیر‌شهریه‌ای در راستای بهره‌مندی از استعدادهای این واحد دانشگاهی فراهم شد.

ولیلو افزود: علاوه بر کاشت گندم، بیش از ۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه زیرکشت یونجه بوده که به فراخور سررسید زمان بهره‌برداری، برداشت خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه گفت: در راستای سیاست حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و تولید ثروت و کاهش اتکا به درآمد شهریه دانشجویی، واحد مراغه گام‌های امید‌بخش و کاربردی از جمله تجاری‌سازی تولید دستگاه گلخانه هوشمند، پرورش و تولید زهر عقرب و پرورش گوسفندان چندقلوزا برداشته است.