بررسی آخرین وضعیت پروژه ۵۶ ساله قم

صافی نیوز / خبرنگاران در جریان آخرین وضعیت پروژه ۵۶ ساله قم قرار گرفتند.

به گزارش صافی ،در ابتدای این تور، بازدید از پروژه زیرگذر شهدای روحانیت در دستورکار قرار داشت.

علی اکبر رحیمی مدیر منطقه ۵ شهری قم در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به افتتاح غیر رسمی بلوار و زیر گذر شهدای روحانیت، اظهار کرد: این پروژه با مساحت ۳.۵ هکتار در دستورکار شهرداری قم قرار داشت.

وی افزود: این زیرگذر مناطق شهری ۲، ۴، بلوار امام رضا(ع) و یکی از مسیرهای خروجی استان را به یکدیگر متصل می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در این پروژه سه هکتار تملک داشتیم، عنوان کرد: بخشی از تملکات این پروژه از طریق کمیسیون ماده ۱۰۱ کارشناسی شده است.

رحیمی با بیان اینکه در این پروژه ۲ هکتار فضای سبز وجود دارد، خاطرنشان کرد: تلاش کردیم با کشت درختان و درخچه‌های زینتی از نطر کیفیت فضای یک اقدام انحصاری انجام دهیم.

در ادامه نیز اصحاب رسانه استان قم از پروژه فاز ۵ عماریاسر بازدید کردند.

در این بازدید نیز برادران مدیر پروژه تونل غدیر در گفت‌‍وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه این پروژه حدود ۷۵ درصد پیشرفت داشته است، اظهار کرد: در این پروژه ۵ پیمانکار در جبهه‌های متفاوت درحال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه در این پروژه شاهد خاکبرداری، اجرای سازه عرشه، بتن‌ریزی، جداره‌سازی و … هستیم، مطرح کرد: تامین زمین در این پروژه اسفندماه ۱۴۰۰ انجام و پیمانکار آن نیز سازمان توسعه عمران شهرداری قم است.

مدیر پروژه تونل غدیر با اشاره به اینکه در این پروژه مشکلاتی در حوزه تملک‌ها وجود داشت که با همکاری شهرداری رفع شد، عنوان کرد: در این پروژه به غیر از تملک‌ها ۷۳ میلیارد تومان برای سازه‌ها هزینه شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه سه هزار و ۵۰۰ تن آرماتوربندی دارد که سه هزار متر آن انجام شده است، خاطرنشان کرد: همچنین ۲۵ هزار متر مکعب بتن‌ریزی نیز در این پروژه نیاز است که ۲۰ هزار تن آن انجام شده است.

برادران با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از ۱۵۰ هزار متر خاکبرداری این پروژه نیز انجام شده است، تصریح کرد: باتوجه به زمان‌بندی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود این پروژه در نیمه نخست سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه سیستم تهویه این تونل توربو فن است، یادآور شد: پروژه تونل غدیر در دو طبقه مستقف با پاریکنگ بوده و همچنین از خیابان معلم تا کوچه ممتاز به صورت بلوار است.

وی ادامه داد: در این بررسی‌ها تمام آماربرداری‌ها انجام و شبیه‌سازی می‌شود تا بتوانیم طرح برتر را انتخاب کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم افزود: باتوجه به توان مالی شهرداری در سال‌های مختلف این پروژه به صورت فاز به فاز پیش‌رفت.

وی از طرح احداث تونل امام موسی صدر یادکرد و گفت: طرح این پروژه نیز با طول بالغ بر یک کیلومتر و هزینه‌ای بیش از هزار میلیارد تومان درحال بررسی است ولی هنوز به تصویب نرسیده است.

انتهای پیام/