بروز اختلال در سایت وزارت راه و شهرسازی و سایت های زیرپرتال

صافی نیوز / مدیرکل روابط عمومی وزارت راه و شهرسازی گفت: در پی اختلال سایبری در سیستم های کامپیوتری کارکنان ستاد وزارت راه و شهرسازی، موضوع توسط کارشناسان فنی این وزارتخانه در حال بررسی است.

به گزارش صافی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیدقاسم بی نیاز ادامه داد: پیش از ظهر امروز اختلال سایبری در سیستم‌های کامپیوتری کارکنان ستاد وزارت راه و شهرسازی ظاهر شد که در پی آن سامانه وزارتخانه و سایت‌های زیر مجموعه آن از دسترس خارج شد.

بی نیاز اظهار کرد: کارشناسان فنی در حال بررسی موضوع هستند و در صورت در دسترس قرار گرفتن سامانه و زیر مجموعه‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.
 
گفتنی است، بر اساس اطلاعات منتشر شده امروز در یکی دو ساعت گذشته سایت وزارت راه و شهرسازی دچار اختلال سایبری در سیستم‌های کامپیوتری کارکنان ستاد وزارت راه و شهرسازی شده است.

این در حالی است که دیروز هم برای ساعاتی سیستم‌های کامپیوتری شرکت راه آهن دچار اختلال شد و به دنبال آن فعالیت  تعدادی از خطوط قطار به تعویق افتاد و حتی لغو شد. بر این اساس ورودی‌ها و خروجی‌ها، مراکز خرید بلیت، خدمات الکترونیک باری و مسافری، و سایت شرکت راه آهن نیز دچار اختلال شدند. از ساعاتی پیش سایت وزارت راه و شهرسازی و سایت‌های زیرپرتال آن دچار اختلال و از دسترس خارج شده‌اند. بعدازظهر دیروز نیز بخش بازرگانی شرکت راه آهن و گراف قطارها دچار مشکل و احتمالا حمله سایبری شده بود
 
همچنین برخی از سایت‌ها اعلام کردند که اختلال در سیستم‌های کامپیوتری، معطل شدن هزاران مسافر، آن هم بدون هیچ گونه پاسخگویی از طرف مقامات مسئول و یا هیچ گونه پیش بینی در تجدید کار خطوط را با خود به همراه آورد.
 
طبق گزارش دریافتی، صفحات اعلان ساعات ورود و خروج قطار، لغو فعالیت تمامی خطوط قطار را اعلام کرده و پیام «تاخیر زیاد به دنبال حملات سایبری» بر روی آنها قید شده است،که بلافاصله این موضوع توسط اداره کل راه آهن و معاون مسافری این بخش تکذیب شد و اعلام شد که هیچ مشکلی در روند حرکت قطارهای مسافری و باری ایجاد نشده است.

انتهای پیام/