برپایی ۱۵ ایستگاه نمایشگاهی هنری برنامه های شهرداری در دهه فجر

صافی - مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با اشاره به اینکه شهر تهران با شعار "چهل سال سرافرازی" به استقبال ایام الله دهه فجر رفته است ، از برگزاری ۱۵ ایستگاه نمایشگاهیِ فرهنگی با هدف جلب کودکان و نوجوانان از امروز در ورودی بوستان‌های پر تردد شهر خبر داد.

برزین ضرغامی در گفت‌وگو یی، گفت: در ویژه برنامه‌های امسال برای ایام الله دهه فجر شناخت و معرفی عوامل به وجود آورنده انقلاب اسلامی و آشنا کردن نسل جدید با موضوعات فرهنگی در پیوند با انقلاب اسلامی را مدنظر قرار داده‌ایم و در این راستا دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی، ترویج و گسترش باور عمیق با تکیه بر مبانی فرهنگ انقلاب اسلامی؛ منویات امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در یافتن مسیر سعادت کشور از اهداف سازمان زیباسازی برای ویژه برنامه‌های امسال است.

وی افزود: تبلیغات محیطی در این ایام با رویکرد افتخار به گذشته و امید به آینده، عملکرد چهل ساله انقلاب اسلامی، تصاویر نوستالژی برای شهروندان، امنیت و همچنین جملات و پیام‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی (ره) و رهبر معظم انقلاب اکران می‌شود.

ضرغامی با اشاره به همزمانی ایام دهه مبارک فجر و ایام فاطمیه گفت: برای ایام فاطمیه از ظرفیت تشکل‌های مردمی بهره گرفتیم به شکلی که تلاش کردیم ظرفیت‌هایی که دارند با ما هماهنگ کنند و ما هم کمک کنیم در این ایام برنامه‌های خود را اجرایی کنند. در حقیقت تلاش کردیم پیوند مناسبی میان پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ایام فاطمیه ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: نور افشانی در تهران در ۱۲ میدان اصلی شهر و برج میلاد در شب ۲۲ بهمن به صورت همزمان با ویدئو مپینگ برج آزادی ترکیبی از نور و تصویر همراه با صدا و موسیقی به مدت ۳ شب بعد از ایام فاطمیه (س) برگزار خواهد شد. با توجه به اینکه گل لاله در فرهنگ انقلابی به عنوان نماد شهدا شناخته شده است در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، ۴۰ عدد المان حجمی “لاله” به صورت یک چیدمان محیطی در حاشیه میدان شهدا اجرا می‌شود.

وی تاکید کرد: در راستای نگهداری از اماکن ارزشمندی که به نحوی در شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی نقش داشته اند طرح “یک شهر ۲۲ خاطره” اجرا خواهد شد. در این طرح تولید و پخش برنامه‌ تلویزیونی ۱۰۰ دقیقه‌ای با محوریت معرفی ۴۰ مکان شاخص در شکل گیری این رخداد تاریخی از جمله منزل شهید مطهری، منزل مرحوم طالقانی، مدرسه علوی، موزه شهدای انقلاب اسلامی و ساختمان نیمه کاره تقاطع خیابان‌های آزادی و شادمان نصب می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود از برپایی سه نمایشگاه عکس پیروزی انقلاب اسلامی با موضوعات رویدادها و وقایع رخ داده در جریان انقلاب اسلامی در محورهای اصلی شهر از جمله خیابان ولیعصر (عج) خبر داد و افزود: ۴۰ پوستر مشهور ایام پیروزی انقلاب اسلامی در فضای شهری از جمله حاشیه دانشگاه تهران اکران خواهد شد.
مدیر عامل سازمان زیباسازی با اشاره به اینکه راهپیمایی روز ۲۲ بهمن تجلی بزرگترین رخداد وحدت آفرین از حضور و مشارکت مردمی در طول انقلاب اسلامی است، گفت: علاوه بر جانمایی و نصب طاق نصرت در طول مسیر راهپیمایی و جایگاه سخنرانی در میدان آزادی، تصاویر مربوط به راهپیمایی مردمی در ۴۰ سال گذشته در مسیر راهپیمایی اکران می‌شود. همچنین در روز ۲۲ بهمن، پرچم جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماد ملی و تصاویر امام (ره) و رهبر معظم انقلاب به منظور پاسداشت ارزش‌های اسلامی-ایرانی و گرامیداشت یاد و خاطره امام (ره) و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری در بین شهروندان توزیع می‌شود.

وی افزود: برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در بوستان طالقانی و پایه‌های سه پل سواره رو در سطح شهر تهران؛ اجرای طرح منتخب دیوارنگاری با استفاده از نشانه‌های نمادین مربوط به رویدادهای انقلاب اسلامی، به عنوان یک اثر گرافیکی بر روی ستون‌های یکی از پل‌های سطح شهر انجام می‌شود.

انتهای پیام/