برگزاری آئین معارفه رییس پارک علم و فناوری قم

صافی نیوز / آئین معارفه رییس پارک علم و فناوری قم برگزار شد.

به گزارش صافی، معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری قم در بخشی از این آیین، گفت: طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در حوزه شرکت های فناور انجام و این استان با ۱۱۸ شرکت دانش بنیان در جایگاه هفتم کشور قرار گرفته است.

سیدمهدی قریشی بیان کرد: در دوره جدید امید می رود روند صعودی و روبه رشد پارک علم و فناوری با شتاب بیشتری دنبال شود.

وی تصریح کرد: استان قم در حوزه علوم انسانی و صنایع خلاق و نرم ظرفیت بالایی دارد و دولت سیزدهم نیز رویکرد کاملا مثبتی در خصوص شرکت های دانش بنیان دارد و از ابتدای سالجاری آیین نامه های متعددی در این حوزه ابلاغ شده است.

اشتغال ۲ هزار نفری شرکت های دانش بنیان قم

رییس سابق پارک علم و فناوری قم با بیان اینکه سال ۹۳، ۵۹ شرکت و واحد فناور در قم فعال بود، بیان کرد:  ۱۱۸ شرکت و واحد فناور در حال حاضر در قم فعال است؛ قم از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان در رتبه هفتم کشور قرار دارد.

سید حسین اخوان علوی خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰، ۳۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات در استان قم پرداخت شده است، ۲ هزار و ۴۹ نفر در شرکت های فناور قم شاغل هستند.

اخوان علوی اظهار کرد: فروش ارزش شرکت های فناور قم در سال ۱۴۰۰، افزون بر ۴ میلیون دلار برآورد می شود

وی با اشاره به فعالیت ۲۸۰ شرکت خلاق در قم تصریح کرد: درآمد امسال پارک علم و فناوری قم افزون بر ۳۶ هزار میلیون ریال خواهد رسید.

اخوان علوی گفت: در صورتی که اراضی درنظر گرفته شده در شهرک ۴۲ هکتاری آی تی سی به پارک علم و فناوری تعلق بگیرد، بسیاری از مشکلات کنونی در زمینه توسعه و رونق پارک برطرف می شود.

رییس سابق پارک علم و فناوری قم گفت: ظرفیت اشتغال زایی در زیست بوم علم و فناوری ۲۱ برابر بیشتر از سایر حوزه های کسب درآمد و ایجاد اشتغال است.

انتهای پیام/