برگزاری اجتماع بزرگ دختران به مناسبت روز دختر در حرم بانوی کرامت

صافی نیوز / برگزاری اجتماع بزرگ دختران به مناسبت روز دختر در حرم حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می شود.

به گزارش صافی، حجت الاسلام و المسلمین مهدی احمدی بعد از ظهر دوشنبه در نشست خبری برنامه‌های دهه کرامت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دشمن بر روی دختران و بانوان تمرکز کرده و به همین دلیل ضرورت دارد تا برنامه ریزی ها و سرمایه‌گذاری‌هایی در تقابل با اقدامات دشمنان علیه دختران صورت گیرد و به همین دلیل دهه کرامت امسال متفاوت‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود.

وی بیان داشت: حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) در طول چهار سال اخیر برنامه‌های متفاوتی را به مناسبت ایام روز دختر تدارک دیده و بسیاری از مجموعه‌های فرهنگی و مردمی نیز برای اجرای برنامه‌های فرهنگی اعلام آمادگی داشته اند و امیدواریم با هماهنگی‌هایی که در سطح کشور صورت گرفته، امسال شاهد اجرای برنامه‌های متفاوت‌تری به مناسبت روز دختر با محوریت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) باشیم.

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) نیز به مناسبت روز دختر اجتماع دختران برگزار می‌شود بیان داشت: نخستین اجتماع مربوط به دانشجویان دختر دانشگاه‌های علوم پزشکی است که در ۲۸ اردیبهشت ماه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود.

وی افزود: دومین اجتماع دختران در روز میلاد حضرت معصومه (س) با حضور مداحان شاخص کشوری از جمله عبدالرضا هلالی و محمد حسین پویانفر در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) با بیان اینکه اجتماعی با حضور دختران ۴۰ ملیت در روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار می‌شود افزود: برنامه ریزی های لازم برای برپایی یک اجتماع دیگر دختران در شام میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) تدارک دیده شده است و برگزاری محفل ادبی ویژه دختران با حضور شاعرانی از ملیت‌های مختلف از دیگر برنامه‌های سالروز میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) است.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) ادامه داد: برگزاری نمایشگاه گنجینه حضرت معصومه (س) در کتابخانه فاطمی و بر پایی کرسی تلاوت فاطمی از دیگر برنامه‌های دهه کرامت امسال است.

وی عنوان داشت: در دهه کرامت پویش‌هایی همانند بهترین دختر دنیا در بخش‌هایی از جمله فدای دخترم و فدای خواهرم برگزار می‌شود.

وی گفت: در خاندان اهل بیت عصمت و طهارت دختری در شأن و منزلت حضرت فاطمه معصومه (س) سراغ نداریم و این شخصیت امروز می‌بایست الگوی دختران ما باشد.

حجت الاسلام احمدی بیان داشت جشن‌های مردمی دهه کرامت نیز امسال برگزار می‌شود و در شب میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) کاروان جشنی با حضور هیئت‌های مذهبی، کانون‌های مساجد از مسجد امام حسن عسکری (ع) تا میدان آستانه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/