مدیر جهاد کشاورزی مراغه خبر داد:

برگزاری جلسه بررسی و ساماندهی فروشگاه های سم فروشی در مراغه

صافی - مدیر جهاد کشاورزی مراغه از برگزاری جلسه بررسی و ساماندهی فروشگاه های سم فروشی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش صافی، اسماعیل کریمی اصل در گفتگو با خبرنگاران ضمن بیان این مطلب افزود: جلسه بررسی و ساماندهی فروشگاه های سم فروشی شهرستان مراغه با حضور نماینده فرمانداری، روسای مراکز جهادکشاورزی ، نماینده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و تعدادی از ادارات شهرستان و سم فروشی های مجاز شهرستان مراغه برگزار گردید.

وی در این جلسه به اهمیت ساماندهی فروشگاه های آفت کش نباتی و عرضه سموم و تاثیر آنها بر سلامتی جامعه و محیط زیست اشاره نمود و از آغاز اقدامات لازم در این خصوص خبر داد.

کریمی اصل با اشاره به این که در حال حاضر تعداد ۳۲ فروشگاه سم فروشی دارای مجوز در شهرستان وجود دارد از فروشندگان غیرمجاز شهرستان درخواست کرد که از عرضه سموم به هر نحوی خودداری کنند و در غیر اینصورت اقدام قانونی در جهت برخورد با این عرضه کنندگان سموم انجام خواهد شد.

مدیر جهادکشاورزی مراغه بیان داشت: متقاضیان فروشندگی های سموم به استناد ماده ۱۷و ۱۸ قانون حفظ نباتات و ماده ۲ قانون افزایش بهره وری کشاورزی و منابع طبیعی قبل از اقدام به فروش سموم باید پروانه بهره برداری فروشندگی سموم را از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان دریافت کنند.

وی به کشاورزان توصیه کرد: سموم مصرفی خود را صرفاً از فروشندگی های مجاز و دارای پروانه اخذ کنند و از تهیه سموم از مراکز غیر مجاز پرهیز کنند، از سم فروشی های مجاز نیز درخواست کرد که بارعایت ضوابط و مقررات و توصیه های فنی و کارشناسی که توسط همکاران حفظ نباتات صورت می گیرد نسبت به عرضه سموم اقدام نمایند.

کریمی اصل در پایان اعلام نمود: بازدیدهای دوره ای توسط اکیبی از سم فروشی های شهرستان انجام خواهد شد.