برگزاری همایش تجدید میثاق امت با ولایت در تبریز

صافی نیوز / همزمان با آغاز ایام ا... دهه فجر، همایش تجدید میثاق امت با ولایت در مصلای اعظم امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد.

به گزارش صافی، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دراین مراسم ، انقلاب اسلامی را ، انقلاب حق بر علیه باطل خواند و گفت : انقلاب و دعوت امام (ره) بر پایه توحید وحق بود و شعار نه غربی ، نه شرقی ، جمهوری اسلامی مصداق بارز همین موضوع است.

آیت ا… مجتهد شبستری توکل به خدا و شهامت را از دیگر خصوصیات اصلی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد که در نهایت به پیروزی انقلاب منجر شد.

امام جمعه تبریزاستقامت، همیشه در صحنه بودن،تعهد، قدرشناسی ، ایثار و فداکاری را نیز از ویژگی های ارزشمند ملت ایران برشمرد و افزود: مردم ایران در کنار تمام مشکلات، همیشه در صحنه بوده اند که باید همه مسئولان و قوای سه قوه قدر این مردم را بیش از پیش بدانند و بر رفع مشکلات آن ها تلاش کنند.

وی وحدت را ازضروریات امروز جامعه دانست و گفت : این انسجام و وحدت به ویژه در آستانه انتخابات باید بیشتر حفظ شود تا دشمن نیز حساب ببرد.

آیت ا… مجتهد شبستری در ادامه با اشاره به موضع گیری گستاخانه رئیس جمهور نوظهور آمریکا در قبال ۷ کشور اسلامی از جمله ایران و جلوگیری از ورود اتباع این کشورها به امریکا افزود : ملت بزرگ ایران  امسال با حضور گسترده تر در راهپیمایی ۲۲ بهمن جواب این گستاخی را خواهند داد.

استاندار آذربایجان شرقی هم ۱۲ بهمن را برگ زرینی در تاریخ انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت : در دوران انقلاب اسلامی، مردم ایران قرآن و حاکمیت احکام الهی را انتخاب کردند و به جای طاغوت، حکومت الله را پذیرفتند.

جبارزاده افزود: بنا به فرموده امام (ره) وحدت کلمه و ایمان، رمز پیروزی ملت بزرگ ایران بود و امروز در ۱۲ بهمن سال ۹۵ نیز با تجدید پیمان و همدلی به تداوم این راه می اندیشیم.

رئیس ستاد دهه فجراستان نیز بیعت با آرمان های امام، شهدا، انقلاب و رهبری را از اهداف این همایش ذکر کرد و گفت : امام به اسلام و قرآن عزت بخشید و ملت بزرگوار ایران را از زیر سلطه استعمار و استثمار و ظلم بیگانگان نجات داد و روحیه خودباوری را به این ملت تزریق کرد.

حجت الاسلام تقی زاده افزود : ما همچنان در حفظ  این آرمان ها تا آخرین قطره خون ایستاده ایم.