جهانگیری:

بزرگان خوزستان اجازه سوءاستفاده دشمنان از اعتراضات به‌حق مردم را ندهند

صافی نیوز / معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه خوزستان استانی استراتژیک و قلب تپنده ایران است، گفت: بزرگان خوزستان نیز صاحبنظران بزرگ این استان هستند و نباید بگذارند که دشمنان کشور از این اعتراضات و انتقادات به حق مردم سوءاستفاده کنند.

به گزارش صافی به نقل از فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور امشب در نشست رسیدگی به مشکلات استان خوزستان با حضور سران عشایر و نخبگان، اظهار کرد: دو برادر شهید من در دشت خوزستان خفته‌اند، یکی در روزهای نخستین اشغال سوسنگرد زمانی که شهید چمران برای دفاع مبارزه می‌کرد و برادر دیگرم هم در عملیاتی در جزیره مجنون شهید شد.

وی خوزستان را استانی استراتژیک، تعیین کننده و قلب تپنده ایران دانست و گفت: سه بار به خوزستان سفر کردم؛ در سال ۹۵ در اوج بحران ریزگردها و بی‌برقی به خوزستان آمدم و مصوبات خوبی داشتیم و سه سفر مهم به خوزستان داشتم که همه دولت‌ها نیز متعهد هستند که مصوبات دولت‌های قبلی را اجرایی کنند.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: سفر دوم من به خوزستان در سیل فروردین ۹۸ بود که از سد کرخه و دز هم بازدید داشتم؛ در زمینه سیلاب ۹۸ نیز تصمیمات خوبی برای خوزستان گرفته شد.

جهانگیری با اشاره به ولایتمداری مردم خوزستان، گفت: ما می‌دانیم که مردم از چه مسائلی رنج می‌برند ولی باید مراقب باشیم که در خوزستان یا سیستان و بلوچستان اتفاق بدی رخ ندهد که آمریکا خوشحال شود باید برای تأمین نیازهای اولیه مردم تلاش بسیاری داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مشکلات کشور زیاد است، عنوان کرد: ایران کشور ثروتمندی است و حق مردم هست که با بهترین امکانات رفاهی زندگی کنند ولی دشمنان نمی‌گذارند که آب خوشی از گلوی ملت پایین برود؛ با کمک همه مردم باید برای حل این مشکلات کنار ما باشند و قطعاً نمی‌توان به تنهایی مشکلات را حل کرد.

معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد: اگر دغدغه‌ای در بین مسئولان استان و مرکز وجود داشته برای این است که اگر در فصل پاییز خشکسالی تداوم داشته باشد با این حجم از رهاسازی فعلی آب مردم با مشکل مواجه نشوند؛ قطعاً این آب موجود در مخازن سدهای خوزستان متعلق به مردم همین استان است ولی پیش بینی احتمال تداوم خشکسالی در فصل پاییز امسال نیز اهمیت دارد.

جهانگیری با اشاره به لازم‌الاجرا بودن طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری، بیان کرد: قطعا در دولت بعدی اجرای این طرح دنبال می‌شود؛ منافع ملی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است و از وزیر نیرو و جهاد کشاورزی درخواست دارم که به خرده کشت‌های شلتوک ایراد نگیرند ولی باید به فصل پاییز و کشت‌های مربوط به این فصل نیز توجه جدی داشته باشیم.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: در زمینه خسارت سیل ۹۸ نیز پرداخت ۲۳۰ میلیارد تومان به کشاورزان استان خوزستان بود؛ قبل از پیروزی انقلاب مطالعاتی صورت گرفته بود برای جلوگیری از ورود آب دریا به بهمن شیر ساخت سدهای مارد و چوئبده پیشنهاد شد که مسکوت ماند ولی در دولت فعلی برای اجرای آن ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده‌ایم.

جهانگیری تأکید کرد: با اطمینان به جوانان خوزستانی اعلام می‌کنم که شما صاحب این کشور هستید؛ بزرگان خوزستان نیز صاحبنظران بزرگ این استان هستند و نباید بگذارند که دشمنان کشور از این اعتراضات و انتقادات به حق مردم سوءاستفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه توسعه وقتی معنا پیدا می‌کند که مردم از آن بی‌عدالتی و تبعیض برداشت نکنند، یادآور شد: ماهشهر مهمترین مرکز سرمایه گذاری کشور از نظر صنعتی است ولی در سال ۹۸ در ماهشهر مشکل داشتیم؛ آن چیزی که مردم را رنج داده تبعیض هست که می‌بینند یک عده منتفع شده و استانی توسعه پیدا کرده ولی استان آنها توسعه پیدا نکرده است.

انتهای پیام/