وزارت دفاع روسیه:

بسیاری از نظامیان اوکراینی سلاح هایشان را زمین گذاشتند

صافی نیوز / وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بسیاری از نظامیان اوکراینی پایگاه هایشان را ترک کرده و سلاح هایشان را زمین گذاشتند.

به گزارش صافی به نقل از مهر، وزارت دفاع روسیه امروز پنجشنبه بیانیه‌ای را در خصوص تحولات اوکراین صادر کرد. این وزارتخانه اعلام کرد: بسیاری از نظامیان اوکراینی پایگاه‌های خود را ترک و سلاح‌هایشان را روی زمین گذاشتند.

بر اساس این گزارش، این وزارتخانه تأکید کرد: نیروهای مردمی دونتسک و لوهانسک با تجاوزگری ارتش اوکراین مقابله می‌کنند. ارتش روسیه نیز از مردم لوهانسک و دونتسک در برابر تجاوزهای ارتش اوکراین حمایت به عمل می‌آورد.

این وزارتخانه همچنین عنوان کرد که نیروهای ارتش روسیه به هیچ وجه ساختمان‌ها و مناطق مسکونی را مورد هدف قرار نمی‌دهد. حملات تنها منحصر به پایگاه‌ها و فرودگاه‌های نظامی است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه صبح امروز دستور داد که نیروهای مسلح این کشور عملیاتی ویژه را در منطقه دونباس آغاز کنند. وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که حمله هوایی یا موشکی به شهرهای اوکراین در دستور کار نیست.

پوتین گفته است این دستور پس از آن صادر شده که سران این منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین خواستار کمک نظامی روسیه در پاسخ به افزایش «تجاوزات اوکراین» شدند.

انتهای پیام/