بسیج دانشجویی پیگیر ماجرای اسماعیل بخشی

صافی - بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدچمران از وزیر اطلاعات خواست ادعای اسماعیل بخشی را مورد برسی قرار داده و در صورت صحت این اظهارات، با متخلفین و مجرمین برخورد کند و در غیر این صورت واقعیت را با افکار عمومی درمیان بگذارید.

بسیج دانشجویی دانشگاه شهیدچمران طی نامه‌ای از حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات خواست جهت شفاف سازی و جلوگیری از سوء استفاده رسانه‌های مغرض و معاند ادعای اسماعیل بخشی را مورد برسی قرار داده و در صورت صحت این اظهارات، با متخلفین و مجرمین برخورد شدید قضایی صورت دهد و در غیر این صورت واقعیت را بدون واسطه با افکار عمومی درمیان بگذارید.

در این نامه آمده است: مطلع شدیم آقای «اسماعیل بخشی» یکی از فعالین کارگری شرکت نیشکر هفت تپه، که مدتی پیش توسط وزارت اطلاعات بازداشت شده بود، در اظهاراتی ادعا کرده است که در جریان بازجویی، مورد رفتارهایی از قبیل توهین و تحقیر، فحاشی و به کاربردن کلمات رکیک، اذیت و آزار بدنی و فشارهای روانی قرار گرفته است.

با توجه به اینکه چنین رفتارهایی طبق ضوابط شرع مقدس اسلام و اصل ۳۸ قانون اساسی و نص صریح قانون منع شکنجه مصوب ۱۸ اسفند ۱۳۸۱ مجلس شورای اسلامی و مواد ۶ و ۸ قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی ممنوع بوده و جرم انگاری نیز شده است، لذا جهت شفاف سازی و جلوگیری از سوء استفاده رسانه های مغرض و معاند ضروریست فوراً ادعای وی را مورد برسی قرار داده و در صورت صحت این اظهارات، با متخلفین و مجرمین برخورد شدید قضایی صورت گیرد و در غیر این صورت واقعیت را بدون واسطه با افکار عمومی درمیان بگذارید.

امید است با این کار که همواره مورد تأکید و تأیید رهبر معظم انقلاب بوده است، اعتماد مردم به دستگاه های امنیتی دوچندان و بیش از پیش تقویت گردد.