بلغارستان توسعه روابط با ایران را حائز اهمیت دانست

لندن – ایرنا – دبیر سیاست خارجی ریاست جمهوری بلغارستان عنوان کرد که این کشور برای توسعه روابط با ایران که به لحاظ فرهنگی و تمدنی نقش مهمی در خاورمیانه دارد، اهمیت زیادی قائل است. به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، «دیمیتری آرنادئوف» در دیدار با سید «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه کشورمان در صوفیه […]

لندن – ایرنا – دبیر سیاست خارجی ریاست جمهوری بلغارستان عنوان کرد که این کشور برای توسعه روابط با ایران که به لحاظ فرهنگی و تمدنی نقش مهمی در خاورمیانه دارد، اهمیت زیادی قائل است.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، «دیمیتری آرنادئوف» در دیدار با سید «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه کشورمان در صوفیه ابراز امیدواری کرد که رایزنی‌های سیاسی بین دو کشور بتواند به توسعه هرچه بیشتر روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فی‌مابین منجر شود.
وی با توصیف برجام به ‌عنوان عنصر کلیدی صلح در خاورمیانه، حمایت مجدد کشور خود را از این توافق نامه اعلام کرد.
عراقچی دوشنبه گذشته برای دیدار با مقام‌های اروپایی وارد وین پایتخت اتریش شد و پس‌ از آن به اسلواکی سفر کرد، راه‌اندازی سازوکار ویژه مالی اروپا و ایران از اصلی‌ترین محور مذاکرات وی با مقام‌های اروپایی بوده است.
بنابر گزارش‌های منتشر شده، این سازوکار قرار است امروز (پنجشنبه) به‌صورت رسمی از سوی سه کشور اروپایی عضو برجام، آلمان، فرانسه و انگلیس اعلام شود.
این ابزار که INSTEX مخفف Instrument in Support of Trade Exchanges یا همان «ابزار پشتیبان فعالیت‌های تجاری» نامیده شده، به بانک‌ها این امکان را می‌دهد که به‌رغم تحریم‌های آمریکا با ایران همکاری داشته باشند.
شبد**اروپام ** هـ ن **۱۴۵۵**۱۳۷۹