بهره برداری از فاز دوم شرکت لوازم خانگی «پرسین» و خط تولید ضدیخ در مراغه

صافی نیوز / فاز دوم شرکت لوازم خانگی «پرسین» و خط تولید ضدیخ شرکت «روان کاران نوین اندیش پایدار» در مراغه افتتاح و واحدهای داروسازی دامپزشکی «فریاد ماکیان دارو» و «ماکارونی پروینی» نیز در این شهرستان کلنگ‌زنی شد.

به گزارش صافی،داود اسدیان فرماندار مراغه پیش از ظهر امروز (پنج شنبه) در آیین کلنگ زنی و افتتاح این طرح ها اظهار داشت: فاز توسعه لوازم خانگی پرسین در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع و اشتغالزایی برای ۶۵ نفر با هزینه‌کرد ۳۲ میلیارد تومان به تولید آبگرمکن مخزنی، هود و اجاق‌گاز خواهد پرداخت.

وی افزود: همچنین خط تولید ضدیخ شرکت روان کاران نوین اندیش پایدار در زمینی به مساحت سه هزار مترمربع و با هزینه کرد ۱۱۰ میلیارد تومان راه اندازی شده است که برای ۱۲۰ نفر اشتغال ایجاد و روزانه ۲۵۰ تن ضدیخ خودرویی و انواع روغن ترمز تولید می‌کند.

اسدیان در مورد واحد داروسازی دامپزشکی «فریاد ماکیان دارو» که در روز جاری کلنگ زنی شد نیز بیان کرد: این واحد تولیدی در زمینی به مساحت چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع و با اعتبار نزدیک به ۳۱ میلیارد تومان ایجاد می شود و برای ۱۶۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند.

وی ادامه داد: در فاز نخست این پروژه ساخت داروهای دامپزشکی به صورت پودر، در فاز دوم مایع و در فاز سوم ساخت داروهای تزریقی و قرص در دستور کار قرار می گیرد.

نماینده دولت در مراغه یا اشاره به واحد تولید ماکارونی پروینی اعلام کرد: این کارخانه در زمینی به مساحت پنج‌هزار و ۱۰۰ مترمربع و با ۹۰ میلیارد تومان اعتبار احداث می شود و برای ۸۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می کند.

به گفته مدیران این واحد تولیدی، طی تیر سال آینده روزانه ۵۰ تن ماکارونی در این کارخانه تولید و به بازار مصرف عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/